جولان افراد سودجو در فضای مجازی

جولان افراد سودجو در فضای مجازی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۸ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۰

برخی مشاوران املاک، صاحبان خانه‌ و افراد سودجو در اصفهان با وجود شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت پذیرش و اسکان مسافران، همچنان در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی مشغول تبلیغ سوییت و آپارتمان مبله گردشگری با قیمت مناسب هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، ممنوعیت ارائه خدمات به مسافران و اجاره دادن خانه‌های شخصی با این که به طور رسمی از سوی مسوولان استان اصفهان اعلام شده و به نوعی یک قانون محسوب می‌شود، اما هنوز مورد توجه برخی مالکان و فعالان بازار املاک در فضای مجازی قرار نگرفته است.

اجاره دادن موقت منازل یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود و اجاره بهای این منازل هرساله در ایام تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد اما اکنون ویروس کرونا و ضرورت‌های مقابله با این بیماری، وضعیتی متفاوت با سالهای گذشته را در این استان گردشگری ترسیم می‌کند.

به نظر می رسد اتحادیه مشاوران املاک و پلیس فتای اصفهان باید نسبت به این مساله ورود پیدا کنند و با متخلفان که با اجاره دادن هر گونه مسکن، آپارتمان و سوئیت، سلامت دیگر شهروندان را به خطر می اندازند، برخورد کنند.

افزایش شیوع ویروس کرونا و تعداد مبتلایان به این ویروس در روزهای اخیر سبب شده که تمهیدات گسترده‌تری برای پیشگیری از حضور مسافران در نظر گرفته شود به گونه‌ای که استاندار اصفهان اعلام کرد این استان در نوروز امسال مقصد خوبی برای مسافرت نیست و همه اماکن گردشگری و اقامتی استان موظف‌اند که هیچ گونه خدماتی به مسافران ارائه نکنند.

عباس رضایی در دهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: این استان به دلیل مواجهه با بیماری کرونا مقصد خوبی برای مسافرت نیست و این تصمیم با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت مسافران گرفته شده است.

وی افزود: هیچ کدام از مدارس، مسافرخانه ها، اردوگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، زائرسراها، مراکز تفریحی و گردشگری استان مجاز به سرویس دهی به مسافران را نیستند؛ همچنین به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری دایر کردن چادر در مکان‌های عمومی و کمپ ها و امثال آن ممنوع است.

رضایی بیان کرد: پس از غربالگری افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت یا از ورود افراد غیر بومی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر کردند، جلوگیری می‌شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با ابلاغ تعطیلی مهمانسراهای ادارات نیز از ورود میهمان به این مراکز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به تغییر فعالیت ستاد تسهیل سفر استان به ستاد پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: برخی رسانه‌های بیگانه از ممنوعیت سفر به اصفهان خبر داده اند که مردم ما باید بدانند پذیرش مسافر در کمپ‌ها، زایرسرا، مهمانسراها، ورزشگاه‌ها، خانه‌های استیجاری و امثال آن ممنوع است ولی هتل‌ها به شرط دریافت مجوز از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا ۲۰ اسفند می‌توانند نسبت به پذیرش مسافر اقدام کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا، مقرر شد که با کسانی که اقدام به تولید و نشر شایعات در فضای مجازی می‌کنند و از این طریق آرامش جامعه را مختل و با روح وروان مردم بازی می کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

فرمانده انتظامی کاشان از ممنوع شدن ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ علی قربانی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، ورود خوردروهای با پلاک غیربومی به شهرستان کاشان تا اطلاع بعدی ممنوع است و در این راستا چهار واحد ایست و بازرسی مشترک با حضور عوامل بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در محورهای ورودی شهر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در ورودی شهرهای قمصر، نیاسر و برزک از تردد وسیله‌های پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود: با اجاره دهندگان مسکن به افراد غیربومی در ایام نوروز برخورد می‌شود.

رسول جهانگیری با بیان اینکه هرگونه اجاره واحدهای مسکونی به مسافران ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد اظهار داشت: مسافرت در اکثر استان‌های کشور ممنوع است و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شده و در صورتیکه مشاوران املاک نسبت به تبلیغات در مورد اجاره مسکن به مسافران نوروزی اقدام کنند، با آنها برخورد خواهد شد و نسبت به پلمپ دفترشان اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان استان به خصوص همسایه‌های این ویلاها و خانه‌های شخصی نیز باید سلامت و امنیت خود را در نظر بگیرند و در صورت مشاهده اجاره غیر قانونی این واحدها از سوی مالکان متخلف به مسافران غیر بومی آن را گزارش کنند.

بنابر اعلام روز دوشنبه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا کنون ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، که ۱۵ تن از بین آنها فوت کردند و همچنان در وضعیت هشدار و قرمز بسر می‌بریم.

آرش نجیمی افزود: تا نوزدهم اسفند از یکهزار و ۸۵ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۷۶۲ مورد منفی بود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman