بررسی وضعیت بازار مسکن در کرج

بررسی وضعیت بازار مسکن در کرج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۸ | ۱۳۹۸/۱۲/۱۷

مفهوم بالاشهر و پایین شهر همچنان که در تهران است، در کرج معنا ندارد. در زمان گذشته باغدارها و ملاک‌ها کارگرهایی که برایشان کار می‌کردند را در نزدیکی محل سکونت خود، ساکن می‌کردند. این موضوع موجب شده ۲۰ محله با قیمت‌های متفاوت با هم و در کنار هم رشد کند.
به گزارش اخبار ساختمان، کرج، قدیمی‌ترین شهرستان استان البرز و چهارمین شهر پرجمعیت ایران که به عنوان مرکز البرز انتخاب شد. استان البرز،‌ از شهرستان‌های کرج، هشتگرد، طالقان و نظرآباد تشکیل شده است.

قیمت مسکن از یک خیابان به خیابان دیگر در یک محله کرج متفاوت است. در حالی که فاز ۱ مهرشهر کرج میانگین قیمت 45میلیون تومان و فاز ۲ و ۳ آن میانگین ۴۰ ملیون تومان است. مناطق دیگر مهرشهر کرج همچون بلوار ارم، حسین‌آباد و کیان‌مهر میانگین قیمت مسکن متری ۸ میلیون تومان است.

قیمت مسکن در تهران بر اساس بالاشهر و پایین‌شهر

در تهران تعیین قیمت مسکن از یک ساختار به نسبت پیروی می‌کند، به این معنا که هر چه از بالای شهر به سمت پایین شهر فاصله می‌گیریم، قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد. (البته در این میان استثنائاتی وجود دارد که به دلیل دسترسی به مترو قیمت ملک در آن ترقی بیشتری داشته است.)

ملاک قیمت گذاری مسکن کرج

محله های کرج بر اساس امکانات، قولنامه، نوسازی تقسیم بندی می شود. مفهوم بالاشهر و پایین شهر همچنان که در تهران است، در کرج معنا ندارد. قیمت مسکن از یک خیابان تا خیابان دیگر کرج متفاوت است. کرج شمال شهر و جنوب شهر ندارد، محله های خوب و بد، فقیر و غنی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

باغدارها، زیردستان را در محله نزدیک خود مسکن می دادند

یکی از ساکنان قدیمی کرج با اشاره به تفاوت قیمت چند صد میلیونی مسکن در دو طرف یک بلوار گفت: یکی از دلایل اصلی این تفاوت قیمت این است که در زمان گذشته باغدارها و ملاک‌ها کارگرهایی که برایشان کار می‌کردند را در نزدیکی محل سکونت خود، ساکن می‌کردند. این موضوع موجب شده که محله های خوب و بد کنار هم رشد کنند. ۲۰ محله خوب و بد کنار هم و با هم رشد کنند. نه این که آدم های این محله خوب یا بد باشند، منظور از بدی و خوبی شاخصه های زمین از قولنامه یا مدل ساخت و ساز است.

فقیر و غنی در یک محل

بسیار دیده می شود که در یک طرف بلوار خانه ای به تمام معنا با معماری سنتی و عمری بیش از ۲۰ سال است و آپارتمان های نوساز با طراحی مدرن متری در طرف دیگر بلوار ساخته شده است. این یکی متری ۳۰ میلیون تومان و آن یکی متری ۶ میلیون تومان است.

عظیمیه چسبیده به زور آباد و هر دو در منطقه یک

محله عظیمیه یکی از محله های خیلی خوب کرج است و به اصطلاح عامیانه بالای شهر محسوب می شود این محله چسبیده به محله زور آباد است. هر دو در منطقه 1 هستند، زورآباد از نظر امکانات شاخصه های مسکن محله ارزان و عظیمیه خیلی خیلی خوب و گران است.

دو قیمت برای مسکن در دو سوی یک بلوار

در محله مهرشهر کرج، سمت چپ بلوار، قیمت مسکن بسیار بالا و قابل مقایسه با مسکن پایین قیمت سمت راست بلوار نیست.

بلوار دانش آموز وسط محله مهرویلا است که محله مهرویلا را به شمالی و جنوبی تقسیم می کند. مهرویلا شمالی به گوهردشت چسبیده است اما قیمت های آن بسیار گران و متفاوت از گوهر دشت است.

وضعیت قیمت مسکن در غرب و شرق بلوار ارم

مهرشهر یک بلوار دارد به نام ارم، غرب بلوار ارم منطقه حسین آباد ، اختر آباد، شعبان آباد اکبر آباد، مهدی آباد، که بافت بدی همچون خاک سفید تهران دارد. به فاصله ۲۰ متری فاز یک و دو سه کرج است که بهترین منطقه کرج محسوب می‌شود.

گسترش نیوز

برچسب ها:

قیمت مسکن ،کرج 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman