متقاضیان مسکن فرهنگیان بخوانند

متقاضیان مسکن فرهنگیان بخوانند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۴ | ۱۳۹۸/۱۲/۱۴

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اطلاعات ۸۷ هزار متقاضی مسکن فرهنگیان ناقص بود، گفت: این افراد برای ویرایش اطلاعات فرصت دارند.

به گزارش اخبار ساختمان، گودرز کریمی‌فر درباره وضعیت طرح ملی مسکن فرهنگیان، اظهار کرد: 309 هزار نفر از فرهنگیان متقاضی بوده در سامانه مسکن ثبت‌نام کردند که 76 هزار نفر واجد شرایط بودند.

وی افزود: 87 هزار نفر از فرهنگیان در ثبت اطلاعات اولیه یعنی مرحله خوداظهاری در سامانه خطا داشتند و 145 هزار نفر نیز شرایط لازم را دارا نبودند یعنی از 4 مرجعی که استعلام گرفتیم از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال و بانک مسکن، شرایطشان تأیید نشد البته استعلام درباره فرد و همسرش انجام شد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 87 هزار نفری که در ثبت اطلاعات خود دچار خطا شدند مجدداً برای ثبت‌نام در سامانه maskan.medu.ir فرصت دارند که پیش از این مهلت آنها تا 14 اسفند بود و هم‌اکنون آن را یک هفته دیگر تمدید کرده‌ایم و این افراد تا 21 اسفند برای تکمیل اطلاعات و رفع اشکالات فرصت دارند.

 

بیشتر بخوانید:

پاسخ به 35 سوال در طرح مسکن فرهنگیان



وی متذکر شد: 170 هزار واحد مسکونی تا سال 1401 یعنی ظرف مدت سه سال به فرهنگیان ارائه می‌شود.

شرایط فرهنگیان برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن بدین شرح بود: متقاضیان و افراد تحت تکفل آن‌ها باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌عبارت‌دیگر فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

تسنیم


برچسب ها:

مسکن فرهنگیان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman