اولین دوره تربیت مدرسان انرژی آغاز شد

اولین دوره تربیت مدرسان انرژی آغاز شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۹ | ۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اولین دوره تربیت مدرسان انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان با نظارت کلی دفتر مقررات ملی ساختمان، در این هفته آغاز شد.
به گزارش اخبار ساختمان، دوره یاد شده سر آغاز دوره‌های آموزشی تربیت مدرسان انرژی قلمداد می‌شود و در آن حدود ۲۰۰ نفر از اعضای در سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها شرکت دارند. این افراد پس از قبولی در این دوره، به عنوان مدرسان انرژی، آموزش‌هایی را برای ممیزین انرژی در استان‌ها دایر خواهند کرد. ممیزین انرژی، عملیات ممیزی انرژی و تکمیل شناسنامه انرژی ساختمان‌ها را بر عهده خواهند داشت.

شرکت کنندگان در این دوره که به صورت مجازی برگزار می‌شود، می‌توانند پس از ورود به سامانه مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به نشانی lms.bhrc.ac.ir وارد پنل آموزشی سامانه شوند.

در این پنل آموزشی کاربران می توانند با ایمیل و رمز عبور که کد ملی ایشان است، وارد صفحه شخصی خود شوند. در صفحه شخصی بخشی به نام "دوره‌های من" وجود دارد که این قسمت مربوط به دوره‌های آموزشی قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های انرژی است.

به گفته مدیر فنی شورای مرکزی، دوره تربیت مدرسین انرژی در کل به سه بخش تقسیم شده است که بخش اول آن به صورت ۲۴ ساعته، غیر حضوری و مجازی است و با عنوان قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های انرژی نام‌گذاری شده است.

آموزش‌گیرندگان با دانلود کردن فایل‌های قرار گرفته در این بخش و مطالعه آنها، در یک آزمون شرکت می کنند و سپس، مرحله بعدی آموزش برای کاربران آغاز خواهد شد. در پایان این دوره که همه فایل های موجود مورد مطالعه قرار گیرد، آزمونی برگزار و قبول شدگان ، به مرحله آموزشهای حضوری وارد خواهند شد و در نهایت، در یک آزمون حضوری شرکت خواهند کرد.

طاهری اصل، زمان حاضر را که بسیاری از کارکنان به دلیل ضرورت های بهداشتی، بیشتر در منزل حضور دارند، فرصت مناسبی برای مطالعه و شرکت در این دوره توصیف کرد. به گفته وی، کاربران در صورت برخورد با هر گونه سوال یا ابهامی می توانند با ایمیل lms@bhrc.ac.ir در تماس باشند یا با کارشناس مربوطه در کمیسیون انرژی شورای مرکزی تماس بگیرند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman