صادرات سالانه سیمان سفید چقدر است؟

صادرات سالانه سیمان سفید چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۵۶ | ۱۳۹۸/۱۲/۱۳

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سالانه 300 تا 330 هزار تن سیمان سفید از کشور روی ریل صادرات قرار می گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، «عبدالرضا شیخان» افزود: سرجمع 30 تا 33 درصد از حجم صادرات سیمان سفید ایران مربوط به کشور عراق است.

وی اظهارداشت: از مجموع 300 تا 330 هزار تن سیمان سفیدی که سالانه از کشور صادرمی شو د 30 تا 33 درصد فقط مختص عراقی هاست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: ایران از نظر کیفیت و سفیدی جزء تولید کنندگان خوب سیمان سفید در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه بازار داخلی سیمان سفید بازار خیلی بدی نیست، افزود: بازار سیمان سفید در کشور نسبت به سیمان خاکستری از وضعیت بهتری برخوردار است.

شیخان اظهارداشت: قیمت سیمان سفید و خاکستری در کشور خیلی بالا نیست برای مثال هم اکنون یک کیسه سیمان خاکستری 50 کیلوگرمی 12,5 تا 13 هزار تومان و قیمت سیمان سفید هم در همین دامنه است.

وی با اشاره به اینکه 11 شرکت در ایران سیمان سفید تولید می کنند، ادامه داد: سیمان سفید دو درصد مجموع سیمان تولیدی کشور را به خود اختصاص می دهد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سیمان سفید از 15 اسفندماه سال جاری در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورود سیمان سفید به بورس کالا اتفاق مثبتی برای صنعت سیمان خواهد بود، افزود: کارگروه تنظیم بازار سیمان سفید را به منظور ساماندهی صادرات سیمان وارد بورس کالا کرده که از نیمه دوم اسفند ماه امسال صادرات این محصول امکان پذیر خواهد بود.

شیخان بیان داشت: شفاف سازی در حوزه صادرات سیمان از سال های قبل در کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی تصریح کرد: سیمان اعم از خاکستری و سفید به رینگ صادراتی بورس کالا وارد شود می تواند مثبت باشد چون از یک طرف رقابت کمتری را بین تولید کنندگان داخلی شاهد خواهیم بود و از طرف دیگر تجاری که از ایران سیمان خریداری می کنند هم نظم و نسخ پیدا خواهند کرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اذعان داشت: تقاضا کردیم سیمان سفید در رینگ صادراتی بورس کالا قرار گیرد آن هم فعلا بصورت پایلوت در حوزه کشور عراق این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه یادآورشد: کارخانجات تولید سیمان در ایران همه در نزدیکی معادن قرار دارند چون اگر غیر از این باشد هزینه حمل مواد اولیه سیمان برای این واحدها بسیار گران تمام خواهد شد.

آریا

برچسب ها:

سیمان سفید ،صادرات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman