متقاضیان مسکن ملی در زنجان بخوانند

متقاضیان مسکن ملی در زنجان بخوانند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۷ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۸

بر اساس گزارش مسئولان اداره کل راه و شهرسازی از نخستین روز اسفند متقاضیانی که به هر نحوی در طرح ملی اقدام مسکن موفق به تایید شرایط نشده‌اند، می‌توانستند اقدام به ثبت اعتراض کنند که طی ۶ روز گذشته فردی در شهر زنجان موفق به انجام این مهم در سامانه نشده است.
استیصال متقاضیان طرح مسکن ملی با ثبت نشدن اعتراض در سامانه
استیصال متقاضیان طرح مسکن ملی با ثبت نشدن اعتراض در سامانه

زنجان – ایرنا –

یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن ارزان قیمت و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در این بخش است تا از این طریق و فروکش کردن قیمت های نجومی و بی حساب و کتاب عده ای که تاکنون صاحب خانه ای نیستند نیز دارای سرپناه شوند.

طرح ملی اقدام مسکن امیدواری را در بین افراد بی خانمان ایجاد کرده و با آغاز زمان ثبت نام آن مشکلاتی از قبیل تکمیل شدن ظرفیت در کمتر از یک ساعت و حتی حذف نام کسانی که تمامی شرایط لازم را برای استفاده از این طرح دارند را نیز به دنبال آورد.

حال اعتراض هایی برای این عدم تایید و ریزش اسامی در طرح ملی اقدام مسکن وجود دارد که این افراد از نخستین روز اسفند تاکنون موفق به ثبت اعتراض های خود در سامانه راه و شهرسازی نشده اند.

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برای سهولت در ثبت اعتراض ها اقدام به ایجاد و راه اندازی کارگزاری کرده است که بنا بر گفته شماری از مراجعه کنندگان، این مرکز تاکنون نتوانسته در این زمینه موفق عمل کند و مردم را از سردرگمی در این خصوص برهاند.

متقاضیان مسکن ملی نگران عدم ثبت اعتراض نباشند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در این خصوص گفت: متقاضیان طرح ملی اقدام مسکن نگران عدم ثبت اعتراض های خود در سامانه نباشند.

سعید شاهین فر تاکید کرد: با توجه به اینکه سامانه طرح ملی اقدام مسکن در دست استان زنجان نیست و مدیریت آن از وزارتخانه انجام می شود اما در تلاش هستند تا مدیریت آن را به استان ها واگذار کنند.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر سامانه دچار مشکل شده و اعتراض ها در آن ثبت نمی شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در این استان از ۹ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن پنج هزار و ۳۰۰ نفر ریزش داشتند و سه هزار و ۷۰۰ نفر مورد تایید شده اند.

شاهین فر ادامه داد: از سه هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط برای این طرح نیز ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مدارک لازم را ارائه داده اند و و از یکهزار نفر باقی مانده نیز ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر هیچ مدرکی ارائه نکرده اند.

وی یادآوری کرد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر نیز هیچ مراجعه ای برای ارائه مدارک خود به راه و شهرسازی نداشته اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۳۰۰ نفر در استان معترض برای عدم تایید خود در طرح ملی اقدام مسکن هستند که به مشکلات و مسائل این تعداد نیز رسیدگی می شود و نباید نگران عدم ثبت اعتراض های خود در سامانه باشند.

شاهین فر اضافه کرد: افرادی که علت عدم رد آنها در این طرح، قرمز بودن فرج "ج" بوده است این موارد در اداره کل راه و شهرسازی استان مورد بررسی قرار می گیرد و متقاضیان نگران نباشند.

وی ادامه داد: تعدادی نیز فرم "ج" آنها قرمز است اما سند مالکیتی به نام آنها وجود ندارد و فرم آنها در استان سبز است که این مهم بررسی می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه فرم "ج" از سه بخش الف، ب و جیم تشکیل شده است، گفت: تعدادی در مسکن مهر ثبت نام کرده اند اما منجر به واگذاری نشده و قراردادی به نام آنها وجود ندارد.

شاهین فر ادامه داد: پس از بررسی مراحل این افراد را دعوت می کنیم و با تکمیل کردن فرم" ج " آنها لغو می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراحل در راه و شهرسازی تک تک برای متقاضیان طرح ملی اقدام مسکن بررسی و به صورت کتبی به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود و هیچ حقی از متقاضیان ضایع نمی شود.

ابرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman