۶۰درصد سازه ها در مهریز غیرمجاز است

۶۰درصد سازه ها در مهریز غیرمجاز است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۷ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۷

مدیر نظام مهندسی ساختمان مهریز گفت: ۶۰ درصد سازه‌های تجاری و مسکونی شهرستان بدون رعایت مقررات، غیرمجاز و بدون رعایت استاندارد ساخته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سید رضا محسن‌الحسینی افزود: برخی افراد بدون رعایت مقررات با دور زدن قانون و بی‌توجه به دستورالعمل شهرداری و نظام مهندسی در شهر و مناطق روستایی اقدام به ساخت منزل یا مغازه می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق مقررات افراد برای هرگونه ساخت و ساز باید تمام مراحل قانونی را با مراجعه به شهرداری و سازمان نطام مهندسی انجام دهند در حالی که این موضوع مهم در این شهرستان دقیقا رعایت نمی‌شود.

مدیر نظام مهندسی ساختمان مهریز اظهار کزد: بی‌توجهی به مقررات ساخت و رعایت نکردن استانداردهای لازم خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه دارد که در برخی حوادث همانند سیل و زلزله خود را نشان می‌دهد.

محسن‌الحسینی با اشاره به اینکه داشتن پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی و تجاری با انجام مراحل از طریق شهرداری و نظام مهندسی به نفع مردم منطقه است تاکید کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی روز به روز همه به قانون تمکین کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ مهندس در رشته‌های مختلف نظام مهندسی در این شهرستان فعالیت دارند گفت: از این تعداد ۵۵ نفر آنها موفق به کسب پروانه کار شدند که زیرپوشش این سازمان به ارائه خدمات به مردم مشغول هستند.

مدیر نظام مهندسی ساختمان یادآور شد: برای پیشگیری از حوادث احتمالی در زلزله و غیره اگر واحدهای مقاوم و استاندارد باشد شاهد کاهش زیان وارده خواهیم بود بنابراین همه باید مقررات را رعایت کنند.

محسن‌الحسینی تاکید کرد: باید شهرداری و سایر دستگاه‌های مسوول در شهر از ساخت و سازهای بی‌رویه بدون مجوز جلوگیری کنند که تحقق آن سود زیادی دارد و نصیب خود مردم می‌شود و امیدواریم این کار بیشتر و بهتر صورت گیرد.

سازمان نظام مهندسی مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در مهریز آغاز کرده است.

در استان هفت هزار مهندس در هفت رشته فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ نفر پروانه کار دارند که از هزار و ۱۷۰ نفر آنها خانم هستند.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

ایرنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،مهریز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman