افزایش تخلفات ساخت و ساز در روستاها

افزایش تخلفات ساخت و ساز در روستاها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۴۶ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۵

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: با سازندگان واحد های مسکونی غیرمجاز در روستاها که از خط قرمزهای استانداری گیلان است، به جد برخورد می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، یاور پیراعلایی گفت: امسال به ۱۷۰۰ پرونده تخلفات ساخت و ساز در روستاهای گیلان رسیدگی شده است که نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخودار بوده است.

وی افزود: اراضی شالیزاری و باغی گیلان برای تامین امنیت غذایی کشور اختصاص دارند و از هرگونه ساخت و ساز و ویلاسازی در این خاک های ارزشمند طبق قانون جلوگیری می‌شود.

پیراعلایی با بیان اینکه تغییرکاربری‌ و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای گیلان از خط قرمزهای استانداری گیلان است، گفت:با متخلفین در این زمینه بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال در پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازها نسبت به سال گذشته اقدامات بیشتری انجام شده است و در مجموع نظارت ها برای سال آینده نیز رو به افزایش است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه تخلفات ساخت و ساز روستاهای در همه شهرستانهای گیلان وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان هایی که جاذبه گردشگری بیشتری دارند و یا نوار ساحلی بیشتری برخوردار هستند، بیش از دیگر روستاهای شهرستان ها مورد طمع ویلاسازان و ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.

وی گفت: رسانه ها می‌توانند در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز نقش موثری ایفا کنند و خوشبختانه خبرنگاران پرتلاش در استان با ما در ارتباط هستند و چندین مورد ساخت وساز غیر مجاز را به ما اطلاع داند که منجر به جلوگیری از ادامه این ساخت و سازهای غیرمجاز شده است.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،گیلان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman