رکورد قیمت مسکن شکسته شد

رکورد قیمت مسکن شکسته شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۴ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۵

قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی ماه امسال به طور میانگین ۳٫۷ درصد افزایش و نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۴۳٫۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اخبار ساختمان، قیمت مسکن تهران در بهمن ماه امسال به بالاترین سطح تاریخی خود معادل ۱۴٫۴ میلیون تومان رسیده است. تعداد معاملات مسکن در سطح شهر تهران نیز در بهمن ماه با رشد ۲۴٫۳ درصدی همراه بوده و به بیش از ۱۲ هزار فقره رسیده که از خرداد ماه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که قیمت مسکن در دی ماه نیز بیش از سه درصد افزایش یافته بود. قیمت مسکن تهران در بهمن ماه امسال به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲گانه تهران با ۴۳٫۱ درصد رشد از ۱۰ میلیون تومان در بهمن ماه سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در پایان بهمن ماه امسال رسیده است.

روند معاملات در بهمن ماه نیز همانند دی ماه رونق گرفته، به طوری که تعداد معاملات مسکن در سطح شهر تهران نسبت به ماه قبل با رشد ۲۴٫۳ درصدی همراه بوده و به بیش از ۱۲ هزار فقره رسیده که از خرداد ماه سال گذشته بی‌سابقه بوده است. ارزش معاملات مسکن در بهمن ماه امسال حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت مسکن در میان مناطق ۲۲گانه تهران، قیمت مسکن در بهمن ماه سال جاری تنها در منطقه یک کاهش داشته و مناطق دیگر با افزایش قیمت همراه بوده‌اند. متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه یک تهران با افت ۲٫۶ درصدی از ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در دی ماه به ۲۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان در بهمن ماه امسال رسیده است.

همچنین بیشترین افزایش قیمت مربوط به منطقه۲۲ بوده، به طوری که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه۲۲ تهران با رشد بیش از ۱۰ درصد از ۱۲ میلیون تومان در دی ماه به ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در بهمن ماه امسال رسیده است.

ایسنا


برچسب ها:

قیمت مسکن ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman