نکات کاربردی برای خرید ام دی اف

نکات کاربردی برای خرید ام دی اف
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۳۹ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۴

ام دی اف یکی از انواع فراورده های چوبی است که در صنعت ساختمان کاربردهای فراوانی دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، از آنجایی که امروزه مصارف چوب بسیار افزایش پیدا کرده است، انواع فراورده های چوبی را جایگزین آن کرده اند. فراورده های چوبی به محصولاتی گفته می شود که با استفاده از باقی مانده های چوب و چسب ها وغیره تولید می شوند.

از جمله فراورده های پرکاربرد از جنس چوب می توان به تخته فیبرها، ام دی اف ها، نئوپان ها و بسیاری دیگر از این محصولات اشاره کرد. اما خوب است بدانید که بهترین و پرطرفدارترین محصولات چوبی، ام دی اف ها هستند.

به همین جهت شما نیز اگر تولید کننده وسایلی از جنس چوب هستید یا می خواهید دکوراسیون منزل خود را با استفاده از چوب تهیه کنید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. زیرا متوجه خواهید شد که تا چه اندازه ام دی اف ها مناسب تر از چوب و فراورده های چوبی دیگر هستند.

ام دی اف را بهتر بشناسید

همانطور که گفته شد ام دی اف نوعی فراورده چوبی است. به طوری که این محصول از ترکیب الیاف های چوب و انواع چسب ها تولید می شود. فرایند تولید ام دی اف ها دارای مراحل متعددی همچون ساخت خمیر، خشک کردن، چسب زدن، پرس کردن و در نهایت تولید ورق ام دی اف است.

هر یک از این مراحل خود نیز به بخش های مختلفی تقسیم می شود. به طوری که الیاف های چوب به کارخانه وارد می شود و با طی این مراحل و عملیات ها و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن در نهایت به یک ورق ام دی اف تبدیل می شود.

فرایند تولید ام دی اف و اجزای تشکیل دهنده آن باعث می شود که ام دی اف ها نسبت به دیگر محصولات چوبی مرغوب تر و مناسب تر باشند. به طوری که ام دی اف ها امروزه بهترین جایگزین برای چوب هستند.

ام دی اف جایگزینی مناسب برای چوب

در تولید ام دی اف از چسب هایی استفاده می شود که خاصیت ضد آب دارند. به طوری که باعث می شود ورق های ام دی اف نیز ضد آب بوده و در برابر هرگونه حرارت و رطوبت بسیار بیشتر از چوب و دیگر فراورده های چوبی، مقاومت داشته باشد.

همچنین زمانی که ورق ام دی اف در فرایند تولید، مرحله خشک کردن و پرس را طی می کند، می توان گفت که نسبت به چوب در برابر بسیاری از آفات مقاوم است. به طوری که ام دی اف ها دارای استحکام و طول عمر بسیار زیادی هستند و در استفاده از آن ها دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد.

ام دی اف ها در اندازه ها و شکل های مختلفی قابل تولید هستند. همچنین این محصول به شکلی تولید شده است که در آن شکل های متفاوت ایجاد می شود. برخلاف چوب که قابلیت شکل پذیری و سنباده زنی را ندارد.

ام دی اف را با سلیقه شخصی بخرید

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با ام دی اف ها این است که این فراورده های چوبی در هر زمینه ای دارای تنوع هستند و برخلاف چوب در خرید آن ها دچار محدودیت در انتخاب نخواهید بود. به طور کلی ام دی اف ها در انواع و رنگ های مختلف تولید می کنند.

تنوع و تفاوت در رنگ، طرح، نقش وغیره در ام دی اف ها بیشتر به روکش آن ها بستگی دارد. زیرا این محصولات به دو صورت روکش دار و بدون روکش تولید می شوند. به همین جهت امروزه انواع ام دی اف ها با استفاده از روکش های مختلف همچون ملامینه، هایگلاس، پی وی سی، روکش طبیعی چوبی وغیره تولید می شوند.

به طوری که در خرید ام دی اف ها، هرکدام که با دکوراسیون و سلیقه شما تناسب دارد را خریداری می کنید. زیرا این محصولات در رنگ ها و مدل های مورد علاقه تمامی افراد توسط برند ها و شرکت های مختلف تولید شده است.

کاربردهای فراوان ام دی اف

با توجه به قابلیت ها و مزیت های بی نظیر ام دی اف نسبت به چوب و دیگر فراورده های چوبی امروزه از این محصول در صنایع چوبی مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال در مبلمان سازی، کمد سازی، دکوراسیون، تولید میز و صندلی تحریر، کابینت های کلاسیک و مدرن، سرویس خواب، کتابخانه، پارتیشن بندی چوبی وغیره از انواع ام دی اف در طرح ها و رنگ های مختلف بهره می برند.

به طوری که امروزه دکوراسیون و وسایل بسیاری از ادارات و منازل از جنس ام دی اف است. شما نیز با خرید و استفاده از این محصول از مزایا و قابلیت های فوق العاده این محصول بهره مند خواهید شد.

کیفیت؛ با هزینه پایین تر

یکی از مسائل قابل توجه در رابطه با ام دی اف ها قیمت آن ها است. همانطور که می دانید چوب امروزه محصولی بسیار گران قیمت است. اما ام دی اف ها برخلاف چوب، فلز و بسیاری دیگر از اجناس دارای قیمت بسیار مناسبی است.

قیمت ارزان ام دی اف ها براساس کیفیت و قابلیت های این نوع محصول است که پیش تر به آن ها اشاره شد. این ارزانی قیمت در رابطه با ام دی اف ها علاوه بر اینکه به نغع مصرف کنندگان محصولات این نوع چوب است؛ همچنین برای تولید کنندگان نیز بسیار مقرون به صرفه است.

باشگاه خبرنگاران


برچسب ها:

ام دی اف ،کابنت ،دکوراسیون 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman