۱۱ صنعت سبز در خوزستان معرفی شد

۱۱ صنعت سبز در خوزستان معرفی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۷ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: این استان با ۱۱ واحد صنعتی و خدماتی، رتبه نخست صنایع سبز کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدجواد اشرفی افزود: خوزستان ۲۳ واحد صنعتی و خدماتی را برای شرکت در همایش صنایع سبز در معرفی کرده بود که از میان آنها ۱۱ واحد انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی از نظر مدیریت آلاینده‌های هوا، آب، انرژی و پسماند ارزیابی می‌شوند، افزود: این واحدها ابتدا توسط کارشناسان استانی و سپس درکارگروه ملی بررسی شده‌اند.

اشرفی هدف از انتخاب صنایع سبز را تشویق صاحبان صنعت برای رعایت شاخص‌های محیط زیستی دانست و اظهار داشت: خوزستان یکی از استان‌های صنعتی کشور است که صنایع آن هنوز در وضعیت ایده‌آل زیست محیطی قرار ندارد اما فعالیت‌هایی برای کاهش آلودگی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از زون‌های اساسی آلودگی بندر امام و صنایع پتروشیمی است اما با این حال در این مکان اقداماتی در زمینه کاهش آلودگی پساب و هوا صورت گرفته است.

اشرفی با تاکید بر پیگیری عملی شدن تعهدات زیست محیطی واحدهای صنعتی گفت: برای صنایع آلاینده جرایم زیست محیطی نیز تعیین شده است که این جرایم حالت تشویق و تنبیه دارد و در عین حال که می‌تواند باعث کاهش آلودگی‌ها شود، صاحبان صنایع را به رعایت شاخص های زیست محیطی ترغیب می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر چه در حال حاضر عوارض و جرایم زیست محیطی به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود و در زمینه بهبود محیط زیست هزینه نمی‌شود، اما سازمان محیط زیست وظیفه خود را در اعلام صنایع آلاینده انجام می‌دهد.

بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، در تهران برگزار شد که ٧٧ واحد صنعتی و خدماتی سبز کشور (۵۶ واحد صنعتی و ٢١ واحد خدماتی) نامزد دریافت مقام برتر بودند.

شرکت سیمان بهبهان به عنوان صنعت سبز برگزیده کشوری معرفی شد و پتروشیمی مارون، پتروشیمی تخت جمشید، پتروشیمی فناوران، سیمان خوزستان، پتروشیمی امیرکبیر، اداره کل بنادر و دریا نوردی بندر امام خمینی، شرکت فولاد اکسین خوزستان، کارخانه شکر کشت و صنعت امام خمینی، کارخانه شکر کشت و صنعت کارون، شرکت نفت پاسارگاد واحد آبادان نیز به عنوان واحدهای صنعتی سبز معرفی شدند.

ایرنا

برچسب ها:

صنعت سبز ،خوزستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman