مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان مطرح کرد:

حضور تهاتری در بافت‌های فرسوده

حضور تهاتری در بافت‌های فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان گفت: تخفیفات ۱۵ تا ۳۰ درصدی مصالح ساختمانی به سازندگان طرح اقدام ملی مسکن جهت کاهش قیمت تمام شده ارائه می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علاء‌الدین ختایی مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در حاشیه همایش طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با بازار تهاتر گفت: در این تفاهم‌نامه سعی کرده‌ایم مصالح ساختمانی مورد نیاز برای واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در قالب تخفیف‌ها و شرایط اقساطی واگذار شود.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان افزود: برنامه‌ریزی که صورت گرفته آن است که در مقیاس ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مصالح ساختمانی و تجهیزات مربوط به آن‌ها در قالب اقساط و ارزان سازی تأمین شود.

او گفت: با کمک وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های زیرمجموعه سعی خواهیم کرد مصالح و تجهیزات این واحد‌ها در قالب تخفیفات ۱۵ تا ۳۰ درصدی تأمین شود.

ختایی اظهار کرد: این مصالح ساختمانی به صورت متمرکز تأمین و به استان‌های مختلف برای ساخت واحد‌ها ارسال می‌شود و متقاضیانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند می‌توانند مصالح مورد نیاز را دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش قیمت تمام شده واحد مسکونی و ترویج ارزان سازی ساخت واحد‌های مسکونی است گفت: تمامی مصالح مورد استفاده در قالب اقساط به متقاضیان پرداخت می‌شود و با توجه به آن که این مصالح از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان عمومی تهیه می‌شود بنابراین مشکلی برای تحویل واحد‌های مسکونی وجود ندارد.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان اظهار کرد: من عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان صنعتی ساختمان هستم و با توجه به آن که خود در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنم بنابراین سعی کرده‌ام صنعت ساختمان را با تأمین مصالح ساختمانی ارزان تقویت کنم و از تولیدکنندگان این بخش هم برای افزایش اشتغال حمایت‌های لازم را انجام خواهم داد.

ختایی با بیان اینکه تمامی مصالح ساختمانی در این بخش از داخل تأمین شده است، گفت: در راستای حمایت از تولید داخل هیچ یک از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای این واحد‌ها از کشور‌های خارجی تهیه نشده است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم در کشور ایجاد چنین فرصت‌هایی می‌تواند ظرفیت‌های خالی در این حوزه را افزایش دهد و برای تولیدکنندگان در این بخش هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره حضور تهاتر در بافت‌های فرسوده هم گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات مؤثری به ویژه در بافت‌های فرسوده استان تهران انجام شده و سعی خواهیم کرد فرصت‌های جدیدی هم در این بخش فراهم شود.

ختایی گفت: برای احیای بافت‌های فرسوده قراردادی با شرکت بازآفرینی شهری منعقد شده تا در راستای آن بتوانیم مصالح ساختمانی لازم را برای احیای آن‌ها تأمین کنیم.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman