آسیب برف به 1500 مسکن در خلخال

آسیب برف به 1500 مسکن در خلخال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بارش برف اخیر در خلخال به هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی این شهرستان خسارت زده است.
به گزارش اخبار ساختمان، فرهاد سبحانی درحاشیه بازدید از واحدهای مسکونی خسارت دیده خلخال افزود: گزارش‌های اولیه حکایت از وارد شدن خسارت به ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و یک هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف این شهرستان حکایت دارد.

وی اظهار کرد: پس از تکمیل فرم‌های مربوط و بررسی دقیق میزان ریالی خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

فریدون بابایی فرماندار و رییس ستاد مدیریت بحران خلخال نیز گفت: میزان خسارت وارده از سوی تیم‌های کارشناسی مدیریت بحران در مناطق شهری و روستایی در حال بررسی و برآورد بوده و بزودی میزان خسارت وارده به تاسیات شهری و زیربنایی شهرداری‌ها، سامانه گرمایشی مدارس، تاسیسات آبرسانی روستایی، لوله‌کشی آب واحدهای مسکونی و تجاری، شبکه‌های برق شهری و روستایی، واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و سایر بخش‌ها جمع‌بندی خواهد شد.

وی گفت: بر اثر بارش برف سنگین و کولاک شدید چند واحد گلخانه تولید گل رز هلندی آسیب دیده و تعداد زیادی ماهی در استخرهای پرورش ماهی واقع در مسیر تفرجگاه اندبیل تلف شده‌اند.

به‌گفته وی، برف وسرما همچنین موجب از بین رفتن تعداد قابل توجهی از زنبور عسل بومی این شهرستان شده و در بخش شاهرود خلخال نیز تعداد زیادی از درختان میوه باغ‌ها شکسته شده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است، در حدود چهار روز بارش ارتفاع برف در این شهرستان به ۱.۵ متر رسید که این میزان در ارتفاعات بیشتر بود.

ایرنا

برچسب ها:

خلخال ،اردبیل ،برف ،واحد مسکونی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman