رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه خبر داد:

آغاز رکود در واحدهای دانه‌بندی شن و ماسه

آغاز رکود در واحدهای دانه‌بندی شن و ماسه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه از آغاز رکود واحدهای دانه‌بندی شن و ماسه با نزدیک شدن پایان بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: این رکود اکنون در فصل زمستان به اوج خود رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا کارگر با اشاره به اینکه در ایام بازسازی مناطق زلزله زده شاهد رونق ساخت و ساز در این مناطق بودیم، افزود: این موضوع بر وضعیت واحدهای دانه بندی شن و ماسه و معادن سنگ لاشه هم اثرگذار بود و باعث رونق فعالیت آنها شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از ساخت و سازها 50 درصد واحدهای دانه بندی شن و ماسه دچار رکود بودند، اما در ایام بازسازی بسیاری از آنها، مگر واحدهایی که کلا قصد کار نداشتند، به چرخه فعالیت برگشتند.

کارگر ادامه داد: بسیاری از واحدها فعالیت کاری خود را به دو و یا حتی سه شیفت افزایش دادند و برخی از واحدها نیز در این مدت طرح توسعه اجرا کردند.

به گفته عضو هیات رئیسه خانه معدن استان کرمانشاه، در ایام رونق کار حدود 3100 تا 3200 نفر در زمینه تولید مصالح ساختمانی و دانه بندی شن وماسه فعال بودند.

کارگر یادآور شد: بیشترین فعالیت را نیر در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و سایر مناطقی که در زلزله آسیب دیده بودند، داشتیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن پایان بازسازی و کاهش رونق ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: رکود واحدهای دانه بندی شن و ماسه و تولید مصالح ساختمانی از مرداد امسال به تدریج آغاز شد و اکنون در فصل زمستان به اوج خود رسیده است.

به گفته این فعال عرصه معدن، هم اکنون نزدیک به 30 تا 40 درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی و دانه بندی شن و ماسه با افت فروش و رکود مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه اضافه کرد: بسیاری از این واحدها شیفت‌های کاری خود را کاهش داده و حتما ریزش نیرو هم خواهند داشت ،چون واحدهایی که درآمد نداشته باشند نمی‌تواند نیروها را نیز نگه دارد.

کارگر اظهار کرد: برخی از واحدها نیز برای اینکه بتوانند سرپا بمانند، قیمت قانونی خود را کاهش داده و با اتکا به سود کم تلاش می‌کنند فروش خود را حفظ کنند.

وی گفت: در مجموع اگرچه وضعیت واحدهای تولید مصالح ساختمانی و دانه بندی شن و ماسه به بدی گذشته نیست، اما با پایان کامل بازسازی، دیگر رونق گذشته را نخواهند داشت.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman