آیا با سقف کاذب لوور آشنایی دارید؟

آیا با سقف کاذب لوور آشنایی دارید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۹ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۵

همان طور که می دانید، سقف کاذب به منظور پوشش داخلی سقف اصلی مورد استفاده قرار گرفته و می تواند در زیبایی فضا نقش داشته باشد. از سقف کاذب می توان به منظور پوشاندن تاسیسات داخلی ساختمان نیز استفاده کرد. هم چنین به کار بردن این سقف دسترسی به تاسیسات را آسان کرده و به راحتی می توان نسبت به تعمیر آن ها اقدام کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که سقف کاذب لوور نمونه ای از این سقف ها هستند.

همان گونه که گفته شد، نمونه ای از سقف های کاذب، سقف کاذب لوور می باشد. این سقف با عنوان سقف تیغه ای نیز شناخته شده و در انواع مختلفی هم چون قوسی، متحرک، دکوراتیو، نواری و ترکیبی با سقف های دیگر موجود می باشد. سقف کاذب لوور آلومینیوم به دو شکل پروفیلی و تیغه ای موجود می باشند. از آن جایی که این گونه سقف ها وزن کمی دارند هیچ گونه بار اضافه ای به ساختمان وارد نمی کنند. بنابراین می توانند به عنوان سازه ای مقاوم در برابر زلزله نیز شناخته شوند.

ویژگی های سقف کاذب لوور

از آن جایی که ساختار این گونه سقف ها ورقه ای و تیغه ای می باشد می توان به راحتی آن ها را تمیز کرد. در صورت آسیب دیدگی در هریک از قسمت های سقف، این امکان وجود دارد که قسمت آسیب دیده به راحتی جدا، تعمیر یا تعویض شود.

از ویژگی های این گونه سقف ها می توان به وزن پایین ورقه های اجرایی سقف کاذب لوور اشاره کرد. سقف کاذب لوور به صورت نواری مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سقف در رنگ های متفاوتی وجود دارد و سلیقه های مختلف را پاسخگو می باشد. از دیگر ویژگی های این گونه سقف ها می توان به ضد زنگ بودن، قابلیت ضد خوردگی، مقاومت در برابر حریق، ضد قارچ بودن، قابلیت نصب آسان، حمل آسان، قابلیت بازیافت، تنوع رنگ بالا و موجود در ابعاد و اندازه های مختلف، اشاره کرد.

یکی از ویژگی های بارز این گونه سقف ها قابلیت استفاده از آن ها به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز می باشد. سقف های کاذب لوور از دوام بالایی برخوردار هستند و می توانند سال ها مورد استفاده قرار گیرند. این گونه سقف ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار می باشند. در کنار ویژگی های مثبت این گونه سقف ها، باید به عدم قابلیت ایجاد فضای آب بند در این گونه سقف ها اشاره کرد. که این امر از معایب استفاده از این سقف ها به شمار می روند.

کاربرد سقف کاذب لوور

استفاده از سقف کاذب سقف لوور بیش تر در فضای داخلی مکان های تجاری استفاده می شود. سقف کاذب لوور در قسمت هایی که دسترسی با عرض کوتاه دارند استفاده می شود. به کارگیری این گونه سقف ها در ساختمان های مدرن زیاد به چشم می خورد. اگرچه استفاده از این سقف ها بیش تر به عنوان سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرند اما در برخی موارد در خانه های جنوبی به عنوان نورگیر در بالای پنجره ها نیز مورد استفاده می شوند. هم چنین این گونه سقف ها از قابلیت استفاده به عنوان بخشی از نمای ساختمان را نیز دارا هستند.

در ساخت سقف کاذب لوور از آلومینیوم و ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این ورقه ها ۱.۵ تا ۲.۵ میلی متر ضخامت داشته و به صورت موازی و در فواصل مشخص اجرا می شوند. همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، این گونه سقف ها از رنگ های متفاوتی برخوردار می باشند. رنگی که برای سقف کاذب لوور مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ های پودری الکترو استاتیک هستند که پوشش تمام سقف را انجام می دهند. این رنگ ها ضخامتی به اندازه ۶۰ الی ۸۰ میکرون دارند.

سیستم سقف های کاذب لوور به گونه ای است که ورق های گالوانیزه به شکل سازه های طولی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. یکی از مهم ترین قابلیت های این سقف، ترکیب آن با سقف های کاذب دیگر می باشد. این ویژگی سبب سازگاری آن با سیستم نورپردازی مدولار شده است.

آن چه که در ساخت این گونه سقف ها حائز اهمیت می باشد، ارتفاع تیغه های به کار رفته در ساخت آن ها می باشد. ارتفاع استاندارد این تیغه ها معمولا ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی متر می باشد. این ارتفاع قابل تغییر بوده و می تواند بر اساس سفارش مشتری ساخته شود. اجرای این گونه سقف ها نیاز به زیرسازی دارند. برای اجرای زیرسازی این گونه سقف ها از پروفیل های آلومینیومی با مقطع مستطیلی شکل استفاده می شود.

از دیگر نکاتی که در نصب این گونه سقف ها باید رعایت شود، رعایت تراز سقف در نصب پروفیل ها می باشد. سازه تراز سقف باید در ارتفاع مناسب در سطح تراز نصب شود. از دیگر قابلیت های این گونه سقف ها می توان به استفاده از سیستم نورپردازی در پشت و سطح این گونه سقف ها اشاره کرد.

ساختمانچی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman