ساخت 40 هزار مسکن برای اقشار محروم

ساخت 40 هزار مسکن برای اقشار محروم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۲ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۴

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا پایان سال آینده ۴۰ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد در کشور ساخته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا سهرابی افزود: از سال 84 طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در کشور آغاز شد که تا کنون ادامه دارد. در قالب این طرح به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت با اقساط طولانی مدت پرداخت می‌شود و نیاز است که متقاضیان مبلغی را به عنوان آورده داشته باشند. در این بین بخشی از جامعه هدف که دارای مسکن فرسوده بوده یا فاقد مسکن هستند به علت ناتوانی در تأمین سهم آورده، عملا امکان برخورداری از تسهیلات این طرح را ندارند.

وی افزود: بنیاد مسکن در سطح کشور تفاهم نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد که براساس آن قرار است تا پایان سال آینده 40 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد در کشور ساخته شود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد: از این تعداد 3 هزار واحدمسکونی در استان گلستان ساخته و تحویل محرومان و نیازمندان خواهدشد.

وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی ارزان قیمت با دوره بازپرداخت 15 ساله مبلغ 25 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در اولویت این طرح قرار دارند، گفت: متقاضیان این واحدهای مسکونی باید از طریق نهادهای حمایتی معرفی شوند؛ پس از این مرحله تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض آغاز خواهدشد.

وی با اشاره به ساخت 7 هزار واحدمسکونی ویژه خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر بیان داشت: این واحدهای مسکونی تا پایان سال آینده در کشور ساخته می‌شود. سازمان بهزیستی تا کنون 4 هزار و 500 خانوار را معرفی کرده که برای حدود 3 هزار و 500 خانواده مسکن ساخته و تحویل شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در روستاها مبلغ کمک‌های بلاعوض برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر از 18 میلیون تومان به 36 میلیون تومان رسیده و همزمان این خانوارها می‌توانند از تسهیلات 40 میلیون تومانی نیز برخوردار شوند.

تسنیم

برچسب ها:

تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman