تایید 1972 متقاضی مسکن ملی در بجنورد

تایید 1972 متقاضی مسکن ملی در بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۵ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۴

چهار هزار و ۴۷۱ نفر با ثبت نام در طرح ملی اقدام تولید مسکن، متقاضی دریافت مسکن در شهر بجنورد شده بودند که از این تعداد، درخواست هزار و ۹۷۲ نفر تایید شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر اساس پالایش درخواست ها، ۲ هزار و ۴۹۹ تقاضای رسیده برای دریافت مسکن مورد پذیرش قرار نگرفته است.

جواد عمادیان فر اظهار داشت: علت رد بیشتر درخواست ها در این مرحله، استفاده این افراد از تسهیلات دولتی برای تامین مسکن بوده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی، از ۱۶ تا ۲۵ بهمن ماه، با ارسال پیامک به متقاضیان مسکن که درخواستشان مورد تایید قرار گرفته، پذیرش آنان را اعلام می کند و این افراد باید با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی، مدارک خود را تکمیل کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: تا کنون، از هزار و ۹۷۲ متقاضی که درخواستشان تایید شده، تنها ۱۷۳ نفر، معادل کمتر از ۱۰ درصد، برای تکمیل مدارک مراجعه کرده اند.

وی یکی از علل استقبال کم افراد از این طرح را، ضعف توانایی مالی برای پرداخت تسهیلات و شرایط دریافت آن عنوان کرد.

عمادیان فر خاطرنشان کرد: افرادی که درخواستشان رد شده، از اول تا ۱۰ اسفندماه فرصت داند تا با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی اعتراض خود را اعلام کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه هدف دولت، تامین مسکن برای نیازمندان واقعی است، افزود: اعتراض افراد بررسی و در صورتی که مورد پذیرش قرار گرفت، در فهرست دریافت کنندگان مسکن قرار می گیرند.

طرح ملی مسکن شامل متقاضیان متاهلی می شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

سقف تسهیلات طرح ملی اقدام ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و نرخ سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است.

دوره ساخت در این طرح، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط در پایان دوره ساخت آغاز می شود و واحدهای مسکونی در این طرح، در سایت مسکن مهر شهرها، اجرا و به متقاضیان تحویل داده می شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman