عضو هیات‌مدیره شرکت عمران پرند:

۹۴۸۰ متقاضی مسکن ملی تایید صلاحیت شدند

۹۴۸۰ متقاضی مسکن ملی تایید صلاحیت شدند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۹ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۳

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از تاییدصلاحیت ۹ هزار و ۴۸۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر خبر داد و گفت: تاکنون ۴۲۴ نفر پرونده خود را تکمیل کرده اند.
به گزارش اخبار ساختمان، پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به سهمیه ۲۰ هزار واحدی شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن، گفت: در ماه‌های گذشته تمام توان و تلاشمان را برای انجام تعهدات این طرح به کار گرفتیم و در این راستا، پروژه‌هایی را پیش‌بینی و طراحی کردیم و اکنون نیز آماده شروع عملیات اجرایی فاز اول طرح، هستیم.

او، شروع عملیات اجرایی فاز اول طرح اقدام ملی مسکن در پرند را منوط به تکمیل ثبت‌نام متقاضیان دانست و افزود: به این منظور، معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام متقاضیان مرحله نخست را انجام داد که در این مرحله ۲۰ هزار سهمیه شهر جدید پرند، تکمیل شد و پس از انجام پالایش، تعداد ۹ هزار و ۴۸۰ نفر، واجد این طرح در شهر جدید پرند شناخته شدند.

صمیمی‌فر، عنوان کرد: از ۱۶ بهمن‌ماه نسبت‌به ثبت‌نام متقاضیان تایید صلاحیت‌شده در کارگزاری برنامه اقدام ملی شهر پرند، اقدام و با توجه‌ به حساسیت موضوع، تلاش کردیم، بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه کنیم. به این منظور، بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده، یک واحد کارگزاری ویژه و مجزا از کارگزاری مسکن مهر در شهر جدید پرند در نظر گرفتیم و ظرف ۴۸ ساعت، آن را تجهیز و در قالب شش باجه، کارمان را آغاز کردیم که با استقبال مناسب متقاضیان همراه شد.

او گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی، تاکنون ۶۱۰ نفر به ما مراجعه کرده‌اند که خوشبختانه ۴۲۴ نفر از این تعداد، ثبت‌نام شدند و مرحله تشکیل پرونده آنان انجام شده است. سایر مراجعان نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم و یا نقص مدارک موفق به تکمیل پرونده نشدند و قرار است در روزهای آینده، زمانی را برای تکمیل ثبت‌نام این افراد در نظر بگیریم.

عضو هیات‌مدیره شهر جدید پرند با اشاره به مراجعه متقاضیان از نقاط مختلف در روزهای نخست ثبت‌نام طرح و عدم امکان پاسخگویی به آنان، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که از شهرهای، تهران، رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، بهارستان، قدس، ملارد و شهر ری در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نامشان را در شهر جدید پرند تکمیل کنند و تکمیل ثبت‌نام سایر متقاضیان به دیگر شهرهای جدید کشور محول شده است.

او، عنوان کرد: طبق شرایطی که در سامانه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، اعلام شده است، متقاضیان باید در تاریخی که برای تشکیل و تکمیل پرونده به کارگزاری مراجعه می‌کنند، باید مدارک لازم، از جمله احراز پنج سال سابقه سکونت (به‌وسیله گواهی اشتغال به کار دولتی، سابقه بیمه یا سابقه تحصیلی فرزندان) را به همراه داشته باشند اما برای شهر جدید پرند احراز سابقه سکونت در شهرهای، تهران، رباط‌کریم، اسلامشهر، شهریار، بهارستان، قدس، ملارد و شهرری نیز قابل‌قبول است.

صمیمی‌فر خاطرنشان کرد: تا ۲۶ اسفندماه وقت داریم که مرحله پیش‌ثبت‌نام و تکمیل پرونده را انجام دهیم و سپس متقاضیانی که پرونده خود را تکمیل کرده‌اند برای افتتاح حساب، به بانک مراجعه می‌کنند و بر اساس پروژه‌هایی که به آن‌ها معرفی می‌شود مبلغی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان را باید برای ساخت و مبلغی را برای قیمت عرصه یا زمین واحد، پرداخت کنند تا پروژه‌ها، وارد مرحله ساخت شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،پرند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman