با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد:

آغاز ساخت مسکن ملی در لرستان

آغاز ساخت مسکن ملی در لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۱

عملیات اجرایی طرح ملی مسکن لرستان روز دوشنبه با حضور محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خرم آباد آغاز شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح ۸۷۰ واحدی اقدام ملی مسکن در زمینی به مساحت ۶.۶ هکتار و طی سه فاز در منطقه کرگانه خرم آباد اجرایی می شود.

رضا خالقی افزود: درفاز نخست این طرح برج ۱۸ طبقه تجاری مسکونی شامل ۲۱۶ واحد مسکونی در قالب ۱۲ طبقه، پارکینگ، زیرزمین و سه طبقه تجاری به همراه یک زمین ورزشی در ۲ طبقه به مساحت بیش از یکهزار متر مربع احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت:همچنین یک قطعه زمین با کاربری آموزشی در ۲ طبقه به مساحت بیش از سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در این سایت لحاظ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: قرار است پس از کلنگ زنی پروژه ۸۷۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به عنوان وزیر معین برای پیگیری طرح های اقتصاد مقاومتی در جلسه این ستاد شرکت کند.

همچنین افتتاح پروژه بازسازی خطوط راه آهن لرستان در شهرستان دورود از دیگر برنامه های سفر یکروزه محمد اسلامی به لرستان است.

یکهزار و ۶۸۴ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات مسکن ملی بودند که یکهزار و ۳۰۴ نفر در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و نام نویسی تکمیلی آنها از ۱۶ بهمن آغاز شده است.

جمعیت هر یک از شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود بالای ۱۰۰ هزار نفر می باشد و مابقی شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که طرح اقدام ملی مسکن در تمامی آنها بجز کوهدشت به دلیل مشکل عدم تامین زمین اجرا می شود.

کار بازسازی خطوط ریلی لرستان نیز شامل زیرسازی خط،تعویض ریل از U۳۳ به R۶۰ و جایگزینی تراورس از فلزی به بتنی بطول ۱۵۷ کیلومتر در ۱۰ بلاک و ۱۱ ایستگاه سال ۹۲ از ایستگاه مومن آباد آغاز شده بود.

سال ۹۵ و ۹۶ برنامه اقتصاد مقاومتی استان با ۱۶۸ طرح و ۶۶۳ پروژه برای ۵۱ دستگاه اجرایی طراحی و در قالب سامانه نیپا رصد و از مجموع ۱۶۸ طرح اقتصادی ۱۲۲ طرح کلیدی شامل ۶۲ عمرانی و ۶۰ طرح اقتصادی استخراج و هدفگذاری شد.

از مجموع از ۱۲۲ طرح کلیدی، ۹۴ طرح برنامه محور با جدول زمان بندی و منابع مالی بوده و ۲۸ طرح نیازمند تعیین تکلیف هستند که بیشتر در حوزه کاری دستگاههایی همچون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و علوم پزشکی می باشند.

همچنین ۱۰ پروژه از جمله جلگه خلج، بن لار زیودار و میش آخور در سیل امسال دچار خسارت شدند که اعتبار خوبی برای بازسازی این طرح ها از طریق ماده ۱۰ تامین شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman