راهنمای خرید؛

نکات کلیدی برای خرید درب اتوماتیک

نکات کلیدی برای خرید درب اتوماتیک
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۱

درب اتوماتیک یکی از آن محصولاتی است که بسیاری از ما در طول روز از این محصول پرکاربرد استفاده می‌کنیم، بدون آن که به کاربردهای فراوان آن توجه داشته باشیم.
به گزارش اخبار ساختمان، تصور کنید در صورت عدم وجود درب اتوماتیک، چه سختی‌هایی در باز ‌و بسته‌کردن درب‌ها مخصوصاً برای افراد کم‌توان و کودکان پیش می‌آمد!

بدون شک در مکان‌های بسیاری این درب‌ها را مشاهده کرده‌اید و از نزدیک دیده‌اید که ورود و خروج به فروشگاه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های کاری با استفاده از درب اتوماتیک تا چه اندازه آسان شده است. در ادامه به موارد مهم که به هنگام خرید درب اتوماتیک بایستی در نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

توجه به قدرت موتور در خرید درب اتوماتیک

درست است که مصرف برق موتور این درب‌ها باید پایین باشد، اما از طرفی نیاز است تا قدرت موتور بالا باشد. موتور دستگاه باید توانایی این را داشته باشد که وزنی بیشتر از درب را به حرکت دربیاورد. زمانی که موتور این قابلیت را داشته باشد، هرگز از تمام توان خود برای باز و بسته کردن درب استفاده نمی‌کند. این ویژگی باعث افزایش طول عمر موتور می‌شود. به علاوه در این وضعیت، همواره درب در تعادل قرار دارد که بسیار حائز اهمیت است.

باز و بسته شدن نرم و آرام

به‌منظور اینکه تنش روی موتور کاهش پیدا کند، در بعضی از درب‌های اتوماتیک این ویژگی روی موتور وجود دارد. باز و بسته شدن نرم در واقع جلوی باز شدن یا بسته شدن پرسرعت و پرشتاب درب را می‌گیرد و حس راحتی و امنیت بیشتری به وجود می‌آورد. این ویژگی را در هنگام خرید درب اتوماتیک، حتماً بررسی کنید. البته این ویژگی یک حالت لوکس را برای درب شما به وجود می‌آورد که ممکن است سرعت پایین باز و بسته شدن درب، باب میل بعضی از اشخاص یا ارگان‌ها نباشد.

بررسی گارانتی درب اتوماتیک

خرید درب اتوماتیک میلیون‌ها تومان برای شما یا ارگان شما هزینه خواهد داشت. مسلماً علاقه‌ای ندارید که پس از مدت کوتاهی استفاده از این درب، خرابی‌های پرهزینه به سراغ شما بیایند. همواره در حین خرید این درب‌ها، گارانتی آن‌ها را چک کرده و بر اساس بارکد محصول از واقعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. البته به خاطر داشته باشید که ممکن است تا چند سال پس از خرید درب اتوماتیک، به جزء سرویس دوره‌ای درب، هیچ مشکل دیگری به وجود نیاید.

معرفی درب اتوماتیک شیشه‌ای و موارد استفاده از آن

درب اتوماتیک در انواع مختلفی ارائه می‌شود که درب اتوماتیک شیشه‌ای یکی از پرکاربردترین این نوع درب‌ها به حساب می‌آید و در محل‌هایی نظیر بانک‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و ... از آن‌ها استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک شیشه‌ای و به طور کلی درب‌های اتوماتیک با توجه به ماهیت خود (باز و بسته شدن درب به ‌صورت اتوماتیک)، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند. به عبارت بهتر در مکان‌هایی که از درب اتوماتیک استفاده می‌کنند، با توجه به اینکه هیچ‌گاه درب باز نمی‌ماند، اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی رخ نمی‌دهد و در نتیجه در هزینه‌های پرداختی حامل‌های انرژی برای صاحبان این مک آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

آشنایی با درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی که نام‌های درب اتوماتیک ریلی، درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی و یا درب اتوماتیک خطی نیز شناخته می‌شود، یک درب همه منظوره می‌باشد! حال حتماً از خود سؤال می‌کنید چرا این درب به این نام مشهور است؟

در اغلب موارد هدف از استفاده از درب اتوماتیک، بهره‌مندی از سرعت، دقت و راحتی این نوع درب‌ها می‌باشد. این در حالی است که ممکن است در مکان‌های تجاری و اداری، علاوه بر ویژگی‌های فوق، حفظ ایمنی و امنیت اولویت بالاتری داشته باشد و در برخی از مکان‌ها، ممکن است تناسب درب اتوماتیک با معماری و نمای ساختمان اولویت اول محسوب شود.

از همین روز درب اتوماتیک کشویی با بهره‌مندی از تمام امکانات بالا، به درب همه منظوره مشهور شده است.

نحوه عملکرد درب اتوماتیک

تصور کنید در یک سوپر مارکت خرید شما به پایان رسیده و آماده‌ شده‌اید که فروشگاه را ترک کنید. دستان شما پر از کیسه‌های خرید است. با خود فکر می‌کنید که چگونه قرار است این درب را باز کنید. ناگهان می‌بینید که درب اتوماتیک برای شما باز می‌شود و نیازی نیست تا بخشی از خریدهای خود را روی زمین بگذارید تا بتوانید درب را باز کنید. این درب‌های جادویی واقعاً کار راه‌انداز هستند.

خیالتان راحت باشد که هیچ شعبده بازی و جادویی در کار نیست و آنچه که برای شما اتفاق افتاده است، تنها گوشه‌ای از علم و تکنولوژی است. درب اتوماتیک به کمک یک تکنولوژی ساده و بهره‌مندی از سنسورهای حرکتی و وزنی و بدون نیاز به هیچ نوع تماس فیزیکی از جانب شما، باز و بسته می‌شود.

ایسنا

برچسب ها:

درب اتوماتیک ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman