راهنمای خرید؛

همه آنچه که بایددر مورد خرید پارکت بدانید

همه آنچه که بایددر مورد خرید پارکت بدانید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۷ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

هر انسانی مایل است تا زیباترین منزل را برای خود و خانواده‌اش مهیا کند.
به گزارش اخبار ساختمان، زیباسازی یک واحد مسکونی در چندین بخش انجام می‌شود که از بین آن‌ها دیوارها، کف منزل و طریقه چیدن لوازم منزل و سبک دکوراسیون منزل از جمله مهم‌ترین مواردی است که در زیبایی محیط منزل تأثیر بسیار زیادی دارد.

سال‌هاست که دیگر از استفاده از سرامیک برای پوشاندن کف منازل منسوخ‌شده و امروزه دیگر شاهد استفاده از آن‌ها نیستیم. در حال حاضر پارکت به عنوان یکی از برترین پوشاننده‌های کف منازل شناخته‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم تا تمام آن چیزی که برای خرید پارکت به آن نیاز خواهید داشت را در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که قصد خرید پارکت را دارید بتوانید با اطلاعات بیشتر و بهتری نسبت به خرید پارکت مورد نظر خود اقدام کنید از این رو توصیه می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

چرا استفاده از پارکت کف آن‌قدر محبوب شده است؟

یکی از عمده‌ترین سؤالاتی که بسیاری از مشتریان در رابطه با پارکت دارند این است که دلیل این‌همه استقبال از پارکت در این مدت‌زمان بسیار کمی که از ورود آن به بازار ایران می‌گذرد، چیست؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان به موارد بسیار زیادی اشاره کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به‌سادگی در نصب پارکت، سرعت بالای نصب آن، دور ریز بسیار کم، هزینه بسیار مناسب و ضد آب بودن آن در کنار دوام بالا و همچنین احساس گرمی و لطافتی که به منزل می‌بخشد اشاره کرد. تمامی این موارد در کنار کمک کردن پارکت کف به صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب شده تا بسیاری از خریداران کفپوش منزل نسبت به خرید پارکت اقدام کنند.

مناسب‌ترین رنگ برای پارکت کف کدام است؟

برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین رنگ را برای پارکت کف منزل خود انتخاب کنید می‌بایست مقداری اطلاعات در رابطه با شناخت رنگ‌ها و همچنین تأثیر آن‌ها در برابر هم و همچنین تأثیر آن‌ها بر محیط داشته باشید. در صورتی که شناخت کافی در رابطه با رنگ‌ها ندارید پیشنهاد می‌کنیم که در این زمینه از یک کارشناس حرفه‌ای مشاوره دریافت کنند.

برای اینکه بتوانید تصمیم خود را انتخاب پارکت کف بگیرید برای شما مثال‌هایی را آماده کرده‌ایم که با مطالعه آن‌ها خواهید دید که رنگ‌ها تا چه میزان می‌توانند روی فضای منزل شما تأثیرگذار باشند برای نمونه به مثال‌های زیر توجه کنید:

در صورتی که اتاقی دارید که در آن از پارکت و دیوارهایی با رنگ روشن استفاده می‌کنید متوجه خواهید شد که اتاق از آنچه که واقعاً هست بزرگ‌تر دیده می‌شود. این در حالی است که اگر در همین اتاق از مقداری رنگ سرد به‌جای رنگ روشن استفاده شود فضای اتاق تا حد زیادی سرد و بی‌روح خواهد شد.

حال اگر دیوارهای اتاق را رنگی تیره‌تر از رنگی که برای سقف و کف به‌ کار برده‌ایم در نظر بگیریم فضای اتاق حالتی کشیده به خود خواهد گرفت و سقف و کف اتاق بیش از سایر اجزا به چشم خواهند آمد.

در صورتی که سقف و کف از رنگ تیره برخوردار باشند و به‌جای آن دیوارها رنگ روشنی داشته باشند باز هم فضای اتاق بیش از آنچه که واقعاً وجود دارد دیده خواهد شد.

نکات انتخاب پارکت مناسب برای منزل

پارکت یکی از آن دسته از بخش‌های دکوراسیون داخلی به شما می‌رود که از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در زمان خرید پارکت داشته باشید لازم است تا به شناخت کافی و لازم را از این پوشش‌دهنده کف منزل داشته باشید.

جنس رویه پارکت کف

جنس رویه‌ای که برای پارکت مورد استفاده قرار می‌گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی برای خرید پارکت با رویه مناسب را داشته باشید ابتدا باید تعیین کنید که پارکت را برای کاربری نیاز دارید.

در صورتی که مکان مورد نظر شما دارای رفت‌وآمد پایینی است می‌توان از کیفیت AC۳ برای رویه پارکت استفاده کرد. این در حالی است که در صورتی که قصد استفاده از پارکت در مکانی پررفت‌ و آمد همانند فروشگاه و یا دفتر شرکت را دارید می‌بایست از استاندارد بالاتری برای رویه پارکینگ استفاده کنید. برای این دسته از مکان‌های شلوغ پارکت با رویه AC۴ و AC۵ پیشنهاد می‌شود.

وجود کلیک در چهار طرف پارکت

یکی از موارد مربوط به پارکت‌ها که بیشتر در زمینهٔ تبلیغات از آن استفاده‌ شده و روی آن مانور تبلیغاتی داده می‌شود مربوط به وجود کلیک در چهار طرف پارکت است که سبب جفت شدن پارکتها در کنار یکدیگر و افزایش سرعت نصب پارکت کف مورد نظر خواهد شد. این در حالی است که به طور کلی در هر چهار طرف انواع پارکت‌ها از کلیک استفاده می‌شود و اینکه برخی برندها تأکید دارند که تنها پارکت تولیدی آن‌ها چنین قابلیتی را داراست صرفاً یک مانور تبلیغاتی است.

ضخامت استاندار پارکت

از جمله دیگر مواردی که در رابطه با پارکت حائز اهمیت است مربوط به ضخامت استاندارد پارکت است. در بازار شما می‌توانید انواع پارکت را در ضخامت‌های ۶ الی ۱۵ میلی‌متری خریداری کنید. این در حالی است که بسیاری از مشتریان تا کنون خرید پارکت‌هایی با ۸ و ۱۲ میلی‌متر را بیشتر از سایر ضخامت‌ها به ثبت رسانده‌اند.

ایسنا

برچسب ها:

پارکت ،دکوراسیون 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman