نشستی برای حمایت از تولید مصالح سبز

نشستی برای حمایت از تولید مصالح سبز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اولین نشست هم‌اندیشی حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز با رویکرد حفظ محیط زیست با حضور مدیر شعب استان، مسئولین پارک علم و فناوری و اداره کل محیط زیست کردستان در سالن اجتماعات مدیریت برگزار شد.
به گزارش اخبار ساختمان، جلال‌الدین سلیمی اولین نشست هم‌اندیشی حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز با رویکرد حفظ محیط زیست اظهار داشت: حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز گامی مهم در معرفی شرکت‌های دانش بنیان حوزه بخش مسکن و کاهش هزینه‌های احداث مسکن است.

وی افزود: حمایت از ایجاد ساختمان‌های سبز با فناوری‌های روز دنیا و با رویکرد حفاظت محیط زیست از اولویت‌های بانک مسکن است بطوریکه بیشترین سقف تسهیلات پرداختی در سیاست‌های اعتباری بانک به ایجاد ساختمان‌های مسکونی با فناوری‌های نوین تخصیص داده شده است.

مدیر شعب کردستان ضمن تشریح طرح بانکدار سبز مدیریت کردستان، هدف از برگزاری این نشست را کمک به ایجاد یک رویکرد جدید در بخش مسکن با عنوان تولید مصالح ساختمانی دانست.

وی تصریح کرد: حمایت بانک مسکن از تولید مسکن با فناوری‌های نوین بوده است و اکنون می خواهیم با برگزاری این نشست که در راستای طرح بانکدار سبز مدیریت برگزار می‌شود، رویکرد جدیدی را با عنوان حمایت از تولید و بکارگیری مصالح سبز در تولید مسکن به مدیران ارشد بانک پیشنهاد دهیم.

سلیمی حمایت از تولید مصالح سبز را حمایت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: مصالح سبز قابل تجزیه به صورت زیستی، تجدیدپذیر و قابل بازیافت می‌باشند بطوریکه هدف از تولید و بکارگیری این مصالح در ایجاد ساختمان‌های سبز، کاهش آسیب و آلاینده‌های زیست محیطی، حفظ منابع انرژی و صیانت از طبیعت است.

وی هدف نهایی معماران، طراحان، مهندسان و سازندگان ابنیه‌های مسکونی را ایجاد مکان یا ساختمانی که بتواند راه‌حل‌هایی برای اتلاف و کاهش مصرف انرژی بیان نمود و گفت: ایجاد ساختمان سبز می‌تواند تمامی ابعاد زندگی بشری را پوشش دهد و با توجه به بحران انرژی‌، استفاده بهینه از انواع انرژی را در جهت ایجاد محیط زیستی پایدار و بدون آلاینده فراهم سازد.

در ادامه این نشست محمدی معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری کردستان نیز با تقدیر از نگاه ویژه بانک مسکن به حوزه شرکت‌های دانش بنیان خصوصا در حوزه مسکن گفت: توجه به پیشنهاد چنین رویکردی در بانک مسکن موجب تقویت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز می‌شود و این تغییر دیدگاه و رویکرد بانک مسکن از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن و سمت‌دهی تسهیلات به ایجاد ساختمان‌های سبز قابل تقدیر است.

داوود امراه‌نژاد مدیر کلینیک کسب و کار نیز برگزاری این نشست را موجب هم‌افزایی در مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بانکداری و بخش مسکن عنوان کرد و گفت: بدون شک برگزاری چنین نشست‌هایی در شکل‌گیری یک ساختار منسجم فکری و بکارگیری آن بصورت عملیاتی می‌تواند در توسعه بنگاه‌های اقتصادی استان خصوصا در تولید محصولات بخش مسکن و بکارگیری این محصولات در ایجاد ساختمان‌های سبز بسیار موثر و سازنده باشد.

گفتنی است در این نشست پیشنهاد برگزاری اولین استارتاپ حوزه مسکن در غرب کشور با همکاری نهادهای شرکت کننده و نیز تداوم برگزاری نشست‌های کارشناسی با حضور کارشناسان بانک مسکن، پارک علم و فناوری و محیط زیست استان جهت تدوین دستورالعمل و بسته حمایتی برای کمک به تولید مصالح سبز در استان به تصویب شرکت کنندگان رسید.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman