بهبود کیفیت طراحی ساختمان ها

بهبود کیفیت طراحی ساختمان ها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اعضای شورای شهر تهران به طرح الزام شهرداری برای ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی، رأی مثبت دادند.
به گزارش اخبار ساختمان، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی، امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه بر روی میز شورای شهر تهران قرار گرفت.

علی اعطا در تشریح این طرح گفت: در طرح جامع تهران یک ظرفیت پیش‌بینی شده که استفاده از آن مغفول مانده است، در حالی که می‌تواند باعث بهبود کیفیت سیما و منظر شهری شود.

وی در تشریح این بند مغفول‌مانده، تصریح کرد: در قاعده کلی در شهر تنها ۶۰ درصد قطعات شمالی امکان ساخت و ساز دارند و در پهنه‌های سکونت طراح این امکان را دارد که ۶۰ درصد سطح اشغال را در محدوده ۷۰ درصد مستقر کند یعنی به عبارت دیگر طراح به اندازه‌ ده درصد جای بازی برای استقرار ساختمان دارد که امکان تنوع در نما ایجاد می‌شود.

اعطا با بیان اینکه این طرح شامل یک ماده واحده و ۴ تبصره است، گفت: پیش‌بینی‌های لازم قانونی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی صورت گرفته است؛ اما مساله این است که این بند ۱۲ سال مغفول مانده بود و این در حالی است که می‌توانیم شاهد طراحی‌های جدید در ساختمان‌ها با بهبود کیفیت معماری در شهر باشیم.

این طرح بدون داشتن مخالفی به تصویب رسید.

ایسنا

برچسب ها:

ساختمان ،شهرداری ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman