راهنمای خرید میلگرد

راهنمای خرید میلگرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

طبق مشاهدات اخیر در صنعت ساختمان‌سازی میلگرد یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، میلگردها دارای فرم لوله‌ای و توپر می‌باشند و به دو صورت آج‌دار و ساده بدون آج به فروش می‌رسند. امروزه طیف وسیعی از انواع میلگرد با سایز، نوع و استانداردهای متفاوت در بازار تولید و به فروش می‌رسد. خرید و فروش میلگرد از سایز ۶ تا۴۰ میلی‌متر (قطر میلگرد) در بازار تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود؛ که این سایزها با اختلاف قطر سطح مقطع ۲ میلی‌متر می‌باشند.

محاسبه قیمت میلگرد

به گزارش کارشناسان و آمارهای دقیق روزانه به‌دست‌آمده از تولیدکنندگان و خریداران میلگرد در طی سال جاری، قیمت میلگرد در بازار ایران بنا بر دلایل اقتصادی و سیاسی، نوسانات بسیاری را تجربه کرده و می‌کند. همچنین مشاهدات و تحلیل این کارشناسان، تأیید می‌کند که به علت استفاده زیاد در پروژه‌ها قیمت میلگرد، یکی از عوامل تعیین‌کننده در هزینه نهایی پروژه می‌باشد که نباید از آن غافل شد. از سوی دیگر اخباری حاکی از نارضایتی خریداران و تولیدکنندگان میلگرد در بازار آهن به گوش می‌رسد؛ زیرا قیمت میلگرد آجدار به حداکثر قیمت خود رسیده است.

البته هنوز هم فروشندگان و تأمین‌کنندگانی مانند شرکت تهران آهن، هستند که سعی در تکریم حقوق مشتریان داشته و قیمت کاذب یا به اصطلاح حباب قیمتی را در فروش میلگرد به حداقل ممکن رسانده‌اند.

علت این پدیده ناخوشایند، بالا رفتن قیمت میلگرد قراضه که توسط کارخانه‌ها جهت ذوب و ساخت مجدد خریداری می‌شود می‌باشد؛ زیرا در دهه اخیر از تعداد پروژه‌های ساختمانی کاسته شده و قیمت قراضه به قیمت میلگرد فروخته‌ شده بسیار نزدیک شده است.

برای مقایسه و انتخاب دقیق میلگرد مورد نیاز خود ابتدا از چند سایت معتبر فروش آهن‌آلات استعلام بگیرید و بعد از بررسی‌های لازم اقدام به خرید کنید.

نکات مهم در خرید میلگرد

برای خرید میلگرد مورد نیاز خود بایستی اطلاعات کامل و جامعی از نیازمندی‌های پروژه و انواع میلگرد داشته باشید.

انواع میلگرد از نظر جنس آلیاژ:

* میلگرد منگنزی اروپایی

* میلگرد پرکاربرد سیاه

* میلگرد سیاه با روکش آپوکسی

* میلگرد با روکش سرامیک گالوانیزه

* میلگرد کامپوزیت فایبرگلاس (ضد زلزله)

* میلگرد فولادی ضدزنگ (گران قیمت‌ترین)

انواع میلگرد از نظر استاندارد:

* A۱ (s۲۴۰): بدون آج ساده

* A۲ (s۳۴۰): آج اسپیرال یا مارپیچ

* A۳ (s۴۰۰): آج وی شکل یا جناقی

* A۴ (s۵۰۰)

انواع بسته‌بندی میلگرد

خرید میلگرد به صورت کیلویی (یا تناژی) و سفارش آن معمولاً با واحدی به نام بندیل انجام می‌شود.

لذا برای خرید میلگرد مورد نیاز خود، بایستی میزان دقیق میلگرد را با توجه به وزن و تعداد شاخه هر بندیل محاسبه کنید؛ زیرا هر سازنده استاندارد و روش خاص خود را در بسته‌بندی بندیل ها اجرا می‌کند.

وزن یک بندیل میلگرد از ۲ تا ۵.۵ تن و طول آن معمولاً ۱۲ متر و تعداد شاخه‌های میلگرد در هر بندیل عموماً کمتر از ۵۰۰ عدد می‌باشد. تعداد شاخه‌های میلگرد در یک بندیل بستگی به سایز و وزن آن‌ها دارد؛ و هر بندیل دارای دو پلاک حاوی مشخصات محصول است.

روش دیگر بسته‌بندی میلگردها کلاف می‌باشد که تنها در میلگرد نازک کمتر از ۱۰ میل کاربرد دارد.

توجه کنید که در صورت تجاوز وزن کل بار هر محموله از ۲۵ تن (حدوداً ۵ بندیل)، خریدار بایستی گواهینامه فنی میلگردها را نیز در زمان تحویل بار از تولیدکننده دریافت کند.

گواهی‌نامه فنی میلگرد شامل مشخصات فنی کامل میلگردها و اطلاعات تولیدکننده می‌باشد.

ایسنا

برچسب ها:

میلگرد ،آهن ،صنعت ،ساختمان ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman