معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

وام نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت

وام نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۷ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش تسهیلات بهسازی نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به انبوه‌سازان به میزان ۱۷۰ میلیون تومان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به ازای هر واحد مسکونی ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، تؤام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: این تسهیلات به ترتیب ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و مابقی آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

عبوری در خصوص پرداخت این تسهیلات در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت گفت: در این شهر‌ها میزان وام به ازای هر واحد مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب ۴۰ میلیون تومان آن با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۴۰ میلیون دیگر آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهر‌ها به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز به ترتیب برای ۵۰ میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، ۵۰ میلیون تومان بدون سپرده و ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود ۹، ۱۸ و ۱۶ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman