گلایه مردم کنگان از کارخانه سیمان ساروج

گلایه مردم کنگان از کارخانه سیمان ساروج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۴۹ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

خارج کردن فیلترهای کارخانه سیمان ساروج کنگان از سرویس، آلودگی زیادی در آسمان شهرستان ایجاد کرده است که با واکنش شهروندان همراه شد.
به گزارش اخبار ساختمان، کارخانه سیمان ساروج کنگان یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید سیمان در جنوب کشور حدود یک هفته است که به خاطر کاهش هزینه‌های برق فیلترهای خود را از سرویس خارج کرده است.

خارج کردن فیلترهای کارخانه سیمان کنگان و آلودگی محیط

خارج کردن فیلترهای این کارخانه از سرویس، آلودگی زیادی در آسمان شهرستان ایجاد کرده است که با واکنش شهروندان همراه شد.

یکی از شهروندان کنگانی گفت: کارخانه سیمان ساروج علاوه بر آلودگی هوای شهر کنگان و زشت کردن آن دریغ از فروش حتی یک پاکت سیمان در کنگان می کند.

یکی دیگر از شهروندان کنگانی با ارسال فیلم آلودگی فیلتر این کارخانه گفت: معمولا فیلترهای یک شرکت فقط در مواقعی که از سرویس خارج شده باشند این چنین آلودگی دارند و کارخانه سیمان فیلترهای خود را از سرویس خارج کرده است تا هزینه‌های برق را کاهش دهد و همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید آلودگی وحشتناکی ایجاد کرده است.

وی از مسؤولان محیط زیست خواست که هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند و جلوی این آلودگی را بگیرند.

عملکرد نامناسب سیستم فیلتراسیون کارخانه سیمان علت آلودگی

احمد آذریار در این خصوص در مورد آلودگی اخیر کارخانه سیمان ساروج کنگان گفت: عملکرد نامناسب سیستم فیلتراسیون و عدم تعویض به موقع کیسه‌های فیلتر اصلی کارخانه سیمان کنگان علت اصلی انتشار بیش از حد ذرات گرد و غبار و ایجاد آلودگی هوا طی روزهای گذشته بوده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان با بیان اینکه کارخانه سیمان کنگان دارای دو نوع فیلتر در سیستم خود برای کنترل ذرات خروجی می باشد افزود: دودکش اصلی این کارخانه از سیستم بگ هاوس جهت کنترل ذرات بهره می‌برد و فیلترهای پارچه‌ای مخصوص نقش اساسی در این فرایند عهده دار هستند.

آذریار ادامه داد: هرگاه تعدادی از این کیسه‌ها دچار پارگی و آسیب شوند یا در زمان مناسب نسبت به تعویض آنها اقدام نگردد به همان نسبت کارآیی سیستم فیلتراسیون کم شده و بر تعداد ذرات خروجی از دهانه دودکش افزوده می‌شود.

وی گفت: عدم تامین به موقع کیسه‌های فیلتر به دلیل وارداتی بودن و عدم انجام سرویس به موقع باعث شد تا عملکرد کارخانه دچار مشکل شده و سبب ایجاد آلودگی شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان همزمان با ایجاد این مشکل مراتب را از طریق صدور اخطاریه به مدیر عامل شرکت پیگیری و برای رفع آلودگی به شرکت مهلت داده شد تا اقدام اصلاحی انجام شود.

آذریار گفت: خوشبختانه در مهلت تعین شده عوامل شرکت نسبت به تامین کیسه‌های مورد نیاز اقدام نموده و از تاریخ ۱۶ بهمن ماه فعالیت تولید کاملا متوقف و مراحل تعویض و سرویس های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طی برنامه زمانبندی حدودا بیست روزه اقدامات اصلاحی انجام خواهد شد و فعالیت تولید در طول این مدت متوقف می باشد.

آذریار عنوان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علاوه بر انجام پایش‌های دوره‌ای توسط کارشناسان خود، فعالیت این کارخانه را از طریق سیستم پایش لحظه‌ای و گزارش خوداظهاری آزمایشگاه معتمد زیر نظر داشته و در مواقع لزوم پیگیری‌های لازم انجام می پذیرد.

فارس

برچسب ها:

سیمان ،سیمان ساروج ،کنگان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman