پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۱۹ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۷

این روزها با توجه به نوسانات موجود در بازارهای مختلف، پیش ‌بینی قیمت مسکن در سال 99 از اهمیت دوچندان برخوردار است.
به گزارش اخبار ساختمان، صنایع ساختمان‌ و مسکن، بدون شک از استراتژیک‌ترین صنایع هر کشور به حساب می‌آیند. ارتباط مستقیم این صنعت با معیشت مردم و همچنین هزینه‌های صنایع مختلف را می‌توان از مهمترین دلایل حساسیت این صنعت بر شمرد. اهیمت بسیار بالای این صنعت باعث می‌شود نه تنها فعالان اقتصادی، بلکه عموم مردم تغییرات قیمت مسکن را در نظر داشته باشند و البته این روزها با توجه بهنوسانات موجود در بازار‌های مختلف، پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹ از اهمیت دوچندان برخوردار است.

اثرات فاکتور‌های مختلف بر قیمت مسکن متفاوت است. به طور مثال ارتباط دلار و مسکن به رقابت بین این دو بازار از دید سرمایه‌گذاری و اثرات تورمی در جامعه برمی‌گردد، اما ارتباط بین قیمت مسکن و قیمت آهن آلات ارتباطی دوسویه می‌باشد. در ادامه به پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹ خواهیم پرداخت و برای درک بهتر موضوع در مورد هر پارامتر به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.

پیش بینی قیمت مسکن بر اساس روند دلار در سال ۹۹

پارامتر‌های مختلفی بر روی قیمت مسکن تاثیرگذار هستند. برخی از آن‌ها به این جهت که به صورت روزانه تغییر می‌کنند، اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر پارامتر‌ها دارند. به عنوان مثال قیمت زمین پارامتری نیست که به صورت روزانه تعیین شود، اما نرخ دلار و قیمت آهن آلات به خصوص میلگرد همواره دو محرک اصلی قیمت در بازار مسکن می‌باشد. به طور مثال در مورد میلگرد کارشناسان می‌گویند:

قیمت میلگرد به دلایل مختلف همواره نوسانات بسیاری را تجربه می‌کند. به دلیل حجم بالای مصرف این پروفیل در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، این تغییرات ناگهانی تاثیر چشمگیری در محاسبات مالی پروژه‌ها خواهد داشت و یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت سازه‌ها به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman