قهر۱۲ روزه کارخانه سیمان بهبهان با بازار‌

قهر۱۲ روزه کارخانه سیمان بهبهان با بازار‌
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۴۸ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

رئیس انجمن صنفی رانندگان و کامیون‌داران شهرستان بهبهان گفت: عدم حمل سیمان در هفته اخیر ناشی از ممانعت کارخانه سیمان بهبهان از بارگیری سیمان توسط ناوگان حمل است.
به گزارش اخبار ساختمان، رئیس انجمن صنفی رانندگان و کامیون‌داران شهرستان بهبهان اظهار داشت: عدم حمل سیمان در هفته اخیر ناشی از ممانعت کارخانه سیمان بهبهان از بارگیری سیمان توسط ناوگان حمل است که به علت مخالفت کارخانه مزبور با افزایش کرایه نرخ حمل سیمان، بارگیری از محل این کارخانه را بصورت موقت متوقف کرده است.

وی در ادامه افزود: برابر با مصوبات جلسه 209 شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در مورخ15/07/1397 در ارتباط با نرخ‌گذاری حمل کالا ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است نرخ شاخص حمل بار بر اساس تن ـ کیلومتر را محاسبه و به ادارات تابعه اعلام کند که تشکل های صنفی رانندگان یا کامیون‌داران با شرکت‌ها می توانند نرخ نهایی را بر اساس تن-کیلومتر به تفکیک هر مسیر از مبدا شهرستان های استان، مورد توافق قرار داده و با ادارات استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت اعمال در سامانه مربوطه اعلام کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان و کامیون‌داران بهبهان بیان کرد: شاخص نرخ تن-کیلومتر در مردادماه سال جاری از نرخ 1033ریال به 1400ریال افزایش یافته است و این افزایش در جهت حمایت از قشر رانندگان و کامیون‌داران به عنوان زحمت کشان عرصه حمل و نقل جاده‌ای بوده و به جهت انجام هماهنگی های لازم با کارخانه سیمان بهبهان به عنوان یکی از مبادی حمل کالا در استان، از ابتدای شهریورماه سال جاری جلساتی در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تشکیل و موارد به اطلاع مدیرعامل محترم کارخانه سیمان بهبهان رسیده است.

وی با اشاره به تهیه لیست نرخ حمل مقاصد و همچنین انجام روال اداری گفت: ابلاغیه این افزایش قیمت در مورخ 3/11/1398 از سوی مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان صادر و قابل اجرا است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان و کامیون‌داران شهرستان بهبهان عنوان کرد: ما همیشه حاضر به همکاری با مجموعه های دولتی بوده‌ایم اما بعد از این همه همکاری کارخانه سیمان بهبهان حاضر به پرداخت حق و حقوق رانندگان نیست و در کمال ناباوری درب ورودی را بست.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی برگزاری شده اما کسی حاضر به اجرای مصوبه کشوری نیست و کارخانه اقدام به بستن درب‌روی راننده‌ها کرده و حاضر نیست مصوبه دولتی را اجرایی کند، این در حالی است که ما نه اعتصاب و اعتراضی کرده و بدنبال اجرایی شدن این مصوبه هستیم.

وی با اشاره به تصمیم دولت ادامه داد: در عینی که حمل علوفه و دیگر موارد بخشنامه دولت اجرا و کرایه افزایش یافته اما متاسفانه کارخانه سیمان خود را تافته جدا بافته می داند. در حالی که 98/9/19 نامه‌ای ابلاغ شد و باید این افزایش قیمت صورت بگیرد.

دبیر انجمن صنفی اظهار داشت: با وجود ابلاغ نامه، ما به صاحبان بار اعلام کرده که رضایت داشته و ما نیز بر اساس وظیفه اعلام بار کردیم اما رانندگان با درب بسته ی کارخانه روبرو شدند.

وی افزود: با فرماندار شهرستان مطرح و وی نیز حق را به مجموعه انجمن صنفی داده و قول پیگیری داده شد اما درب کارخانه همچنان بسته بود حتی رانندگان به محض تجمع و با ورود انجمن صنفی و ریش سفیدی از اعتصاب دست کشیده اما با وجود این ما هیچ چیز غیر از حق رانندگان را نمی خواهیم.

دبیر انجمن صنفی با بیان این که ما حتی ستاد تنظیم بازار استان را قانع کردیم گفت: ما گازوئیل لیتری 300 تومانی را 1200 خریداری می کنیم و چگونه ممکن است تاکسی تلفنی در شهر افزایش قیمت برای جابجایی نفر داشته باشد اما ما نتوانیم این مصوبه را اجرایی کنیم.

دبیر انجمن صنفی با اشاره به این که قشر راننده صبور و بردبار است اما باید به مطالبات آن‌ها رسیدگی شود عنوان کرد: صبح باید از 7 صبح پشت درب کارخانه باشیم که نهایت 2 بار شامل هر فرد در هفته شود که بخواهیم حساب کنیم باید هر صبح 10 کیلومتر مسیر رفت و برگشت طی کرده تا 2 بار شامل شود.یک بار که باید کمیسیون و متعلقات آن پرداخت شود که هر پاکت سیمان 1200 ریال در شهرستان تاثیر دارد که متاسفانه امروز سیمان در بازار به سختی با قیمت 300 هزار ریال تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: الان درب کارخانه باز و اذعان شده هر کس با نرخ قدیم می‌تواند بارگیری کند و هر صاحب باری می تواند با کرایه ماشین این کار را انجام دهد و با این وجود باز راهی پیدا کرده‌اند که به‌واسطه باربری کار انجام شود اما سیستم حمل و نقل اجازه چنین کاری را نمی‌دهد که این کار تشنج زاست و موجب درگیری و اعتصاب رانندگان می‌شود.

وی تصریح کرد: ما با مسالمت خواهان اجرای این مصوبه هستیم اما متاسفانه با شانتاژ و پخش گرانی کرایه می خواهند ما را مغلوب خود کنند.

کمی فرصت می‌خواهیم

جعفر مطیعی درباره اتفاقات اخیر ادامه داد: از 2 بهمن اطلاعیه افزایش تن_کیلومتر ابلاغ شد که ما آمادگی اجرا کردن را به این سرعت نداشتیم زیرا به پایان سال نزدیک شده و امکان رقابت را از ما در صورت افزایش قیمت می‌گیرد.

مدیرعامل کارخانه سیمان بهبهان اظهار داشت: جلسه در استانداری با حضور 3 کارخانه و مدیرکل راهداری استان گرفته و بنابراین نهاده شده که سامانه بارنامه باز شود و بتوانیم تا پایان سال به این شیوه کار کرده و از راکد شدن بازار جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که بازار سیمان رقابتی است افزود: تاکنون قفل سامانه باز نشده و 11 روز است که بازار با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و اختلالاتی در این بین بوجود آمده است.

مطیعی تصریح کرد: باید خوزستان هم مانند سایر استان ها این دستورالعمل را اجرایی کند که راننده و کارخانه‌دار متضرر نشوند.

حق راننده باید پرداخت شود؛ افزایش کرایه ربطی به سیمان ندارد!

کاظم شکرخواه ادامه داد: این افزایش کرایه بر اساس تن_کیلومتر قابل پیش بینی بوده چون از مرداد ماه قرار بر اجرایی شدن بود که بعلت مشکلات اقتصادی به تعویق افتاد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان اظهار داشت: اختیار اجرا به ادارات کل راهداری سپرده شده اما ما در استان مصوبه تنظیم بازار را اخذ کردیم با این وجود بستن درب روی رانندگان به بهانه مخالفت با طرح غیر حرفه‌ای بود.

وی افزود: این تعطیلی به نفع هیچ کس نیست و راننده باید حق قانونی خود را اخذ کند در کنار آن این نکته ضروری است که اصلا این افزایش ارتباطی با سیمان ندارد و به حوزه راهداری مربوط است .

رئیس راهداری و حمل و نقل شهری بهبهان عنوان کرد: رقابت یک صحبت بین بخشی در سیمان است و ارتباطی به راننده ندارد البته نگه داشتن سیمان کار صحیحی نیست و در صورت ادامه روند باید دادستان و صمت به موضوع ورود کنند.

عاملان تجمع کردند؛ آقایان مدیر دست بجنبید!

پس از عدم توزیع سیمان به بازار شهرستان عاملان سیمان جلوی درب ورودی این کارخانه تجمع و خواستار توضیح علت عدم پخش شده و خواستار اتمام لجاجت این کارخانه هستند.

چنین رفتاری می تواند فرصت را برای دلالان شهرها و استان های همجوار فراهم کرده و بازار تشنه بهبهان را از سیمان سیراب کند که در این صورت سیمان مرغوب بهبهان به ورطه نابودی کشیده می‌شود.

لزوم ورود دستگاه قضا به موضوع بیش از گذشته با توجه به عدم وجود سیمان در شهرستان و فراهم شدن سو برداشت ها از موضوع برای رسانه‌های بیگانه احساس شده و باید مدیران شهرستان در آستانه دهه فجر خود را ملزم به حل و فصل موضوع کنند.

دنیای معدن

برچسب ها:

سیمان بهبهان ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman