آمار خانه‌‌های خالی زنجان درست نیست

آمار خانه‌‌های خالی زنجان درست نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۴۴ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: در بحث اعلام خانه‌های خالی اغراق شده است و بنده فکر می‌گنم تعداد آن 2 هزار واحد است که آنهم یا تجهیز نیست و یا به مرحله فروش نرسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، سید ابوالفضل طاهری در زنجان با اشاره به تغییر رو به مثبت بازار مسکن طی روزهای گذشته اظهار کرد: پیش از این بازار راکد بود، اما طی روزهای گذشته وضعیت اندکی بهبود یافته و خرید و فروش بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با اشاره به اینکه قیمت مسکن نیز به صورت جزئی افزایش یافته و بهتر شده است، تصریح کرد: این روزها شاهد رونق خرید و فروش هستیم که حدس می‌زنیم این موضوع مقطعی باشد.

وی با اشاره به تاثیر بازارهای جانبی به بازار مسکن افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری برخی از افراد در بورس با این تصور که از سود بیشتری برخوردار است، بازار مسکن طی ماه‌های قبل تعریفی نداشت اما این ماه رونق گرفته است.

طاهری با بیان اینکه برخی از اصناف و افرادی که دارای سرمایه هستند از مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: این موضوع مختص زنجان نبوده و مبتلابه کل کشور است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان افزود: اگر بازار مسکن با نیاز واقعی خریداران پیش برود چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد و کمبود و افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت.

وی در ارتباط با خانه‌های خالی و آمار ارائه شده در این زمینه نیز گفت: در زنجان خانه خالی آن چنانی وجود ندارد و به عقیده بنده شاید آمار آن حدود 2 هزار واحد باشد که آنهم یا تجهیز نیست و یا به مرحله فروش نرسیده است.

طاهری با اشاره به اینکه دولت باید با اقدام اساسی و تولید انبوه مسکن، نیازهای متقاضیان را حل کند، گفت: باید شرایطی فراهم شود که از این واحدهای مسکونی در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان همچنین در ارتباط با بحث اجاره بها نیز گفت: نیازها در این بخش متفاوت است و حتی برخی از افراد به علت توانایی مالی بالا مسکن بهتری را اجاره می‌کنند و برخی نیز به علت عدم توانایی در پرداخت هزینه مسکن با قیمت پایین‌تر و تجهیزات کمتر را اجاره می‌کنند.

وی همچنین در ارتباط با پلمب واحدهای بدون مجوز گفت: از ابتدای امسال حساسیت زیادی بر روی این موضوع وجود داشت از همین رو اخیرا واحد پلمب شده در بحث مشاورین املاک نداشتیم.

طاهری تصریح کرد: پیش از این واحدهای بدون مجوز که به صورت فصلی و مقعطی در بازار مسکن فعالیت داشته و عامل گرانی هم بودند، پلمب شدند.

فارس

برچسب ها:

خانه خالی ،زنجان ،مسکن 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman