مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج خبر داد:

تخریب 80 بنای غیرمجاز در سنندج

تخریب 80 بنای غیرمجاز در سنندج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۷ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای جلوگیری از احداث بناهای غیرمجاز و همچنین اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰، در سال‌جاری ۸۰ بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری در این شهر تخریب شد.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالله صالحی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز یکی از معضلات اصلی در سطح شهر و از تخلفات رایج در اینگونه ساخت و سازها، تخطی از قوانین و ضوابط شهر سازی و اصول فنی و عدم استحکام بنا است.

وی اضافه کرد: از مهمترین مشکلاتی که ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد می‌کند آشفتگی سیمای شهری و بروز خطرات جانی و مالی برای مالکان و خریداران است.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج افزود: در همین راستا از ابتدای امسال ۸۰ حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج به منظور جلوگیری از ساخت بناهای غیرمجاز، کنترل و نظارت بر ساخت و سازها و رعایت اصول و قوانین شهرسازی صادر و اجرا شده است.

صالحی یادآور شد: ۸۴۸ مورد تعطیلی کارهای مجوزدار دارای تخلف، ۶۶۱ مورد تعطیلی کارهای غیرمجاز فاقد مجوز ساختمانی، ۲۰۸ مورد نظارت بر مجوز تخریب و خاکبرداری و ۹۷ مورد برداشت مصالح از دیگر اقدامات اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج از ابتدای امسال است.

وی از مراجع قضایی، نیروی انتظامی و همچنین اعضای کمیسیون های ماده صد که در برخورد با ساخت و ساز این شهرداری را یاری می‌کنند، تقدیر کرد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

ایرنا

برچسب ها:

تخریب ،ساخت و ساز ،سنندج 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman