مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل خبر داد:

تولیدمصالح ساختمانی زیر ذره‌ بین استاندارد

تولیدمصالح ساختمانی زیر ذره‌ بین استاندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۲ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در اردبیل به صورت مستمر مورد نظارت سازمان استاندارد قرار می‌گیرند.
به گزارش اخبار ساختمان، هاشم علایی در کارگروه استاندارد سازی کالا و خدمات استان اردبیل با یادآوری ضرورت استاندارد بودن مصالح ساختمانی به کار رفته در پروژه‌ها، تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی خود از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد ملی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در اردبیل به صورت مستمر مورد نظارت سازمان استاندارد قرار می‌گیرند، افزود: طبق ماده ۸ آئین نامه نظارت بر استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی مصوب هیئت محترم وزیران، لزوم استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در امر ساخت و ساز و حصول اطمینان از علامت استاندارد فرآورده‌ها بر عهده سازمان نظام مهندسی است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ضمن قدردانی از شورای فنی استان در راستای اهمیت به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد شده در پروژه‌های عمرانی، عنوان کرد: انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های اجرایی در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی نظارت خود در استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را اعمال نمایند.

علایی ادامه داد: به همت واحدهای تولیدی ۱۵۶ واحد تولید مصالح ساختمانی در زمینه تولید شن و ماسه، بتن آماده، آجر، سیمان، تیرچه بتنی و عایق‌های رطوبتی دارای نشان استاندارد در استان هستند.

مدیرکل استاندارد اردبیل در ادامه عنوان کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد درج شده بر روی کالاها به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالا مطمئن شوند.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman