کاهش سرعت رشد مسکن در پایتخت

کاهش سرعت رشد مسکن در پایتخت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۹

کارشناسان بازار مسکن معتقدند که امسال سرعت رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبل کاهش داشته و رشد سال آینده هم در حد امسال خواهد بود.
به گزارش اخبار ساختمان، شرایط بازار مسکن شنان می‌دهد که بازار ارز و سکه توسط دولت کنترل می‌شود و بورس نیز بازده چندانی ندارد؛ بنابراین بخش مسکن این ظرفیت را دارد که سرمایه‌ها را به خود جذب کند. برای بررسی این مسائل در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشرشده در محدوده فرمانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۵ میلیون تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۷۴۸ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده پاسداران افزایش قیمتی ثبت‌نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۷ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۱۵ معامله انجام‌شده است.

در محدوده میدان انقلاب میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۹ میلیون تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

به نظر می‌آید با رشد ملایم قیمت مواجه باشیم. در دو ماه آینده به دلیل تغییر مقطع سال، معاملات انجام می‌شود و قیمت‌ها احتمالاً اندکی بالا می‌رود. سال آینده هم کمتر از امسال تورم نخواهیم داشت.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman