اصول و نکات مهم در طراحی ویلا

اصول و نکات مهم در طراحی ویلا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۶ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۹

داشتن ویلای مدرن، از دغدغه‌های افرادی است که همواره به دنبال جدیدترین ها هستند. شرکت مدرن ویلا یک ویلای مدرن با بهترین شکل و طراحی بسیار زیبا را به شما تحویل خواهد داد.
به گزارش اخبار ساختمان، در زندگی پرهیاهوی امروزه شهرهای بزرگ با تراکم بالای جمعیتی و فضاهای محدود، چیزی لذت بخش تر از داشتن ویلایی دنج و زیبا در منطقه‌ای ساکت و محصور در طبیعت، وجود ندارد. می‌توان ویلا را یک خانه مسکونی تک واحدی و بزرگ تعریف کرد که معمولاً در نواحی حومه‌ای و شهرهای بسیار کوچک با فضاهای طبیعی بسیار ساخته می‌شود. در این راستا افراد متخصص و تیم‌های حرفه ای وجود دارند که در حوزه طراحی و ساخت ویلا به همراه طراحی محوطه، فعالیت می‌کنند و می‌توانند شما را در تحقق خواسته‌های خود از یک زندگی آرام و لذت بخش یاری کنند.

علی رغم ساخت ویلا در نواحی دور از شهرها، دسترسی به امکانات رفاهی و دسترسی مناسب، نکته کلیدی در سکونت پذیر کردن آن می‌باشد و باید در طراحی ویلا مد نظر قرار گیرد. با توجه به سبک زندگی مدرن و پر سرعت این روزها، نیازهای فضایی متفاوتی وجود دارد. این نیازها دامنه وسیعی را در بر می‌گیرند، از تمایل به بودن در فضایی آرام و ساکت تا دسترسی به تکنولوژی پیشرفته روز.

برآوردن مناسب این خواستها با در نظر گرفتن عواملی چند، امکان پذیر می‌شود. اولین نکته بررسی سایت مورد نظر از لحاظ دسترسی‌ها به تأسیسات شهری و زیرساختی است. به موازات آن شناخت خصوصیات طبیعی سایت نیز مهم است، زیرا ویژگی‌های طبیعی آن در طراحی محوطه ویلا بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر به دنبال ساخت ویلا در یک منطقه کوهستانی و سرد باشید، احتمالاً با ناهمواری‌ها و شیب‌های غیرمتعارفی مواجه می‌شوید و عملیات خاکبرداری و خاکریزی، اولین چالش طراحی ویلا خواهد بود.

همچنین آب و هوای غالب منطقه، فرم بنا، مصالح مورد استفاده و نوع طراحی محوطه را متأثر می‌کند به طوریکه برای جلوگیری از اتلاف حرارتی در یک اقلیم سرد، بهتراست پلانی متراکم و فشرده طراحی شود. برعکس، در یک اقلیم گرمسیر و مرطوب مهمترین ویژگی طراحی ویلا باید کشیدگی در فرم و وجود فضاهای باز و گسترده باشد. به دنبال آن، مصالح مورد نظر برای ساخت و ساز نیز باید علاوه بر خصوصیات ظاهری دلخواه، مقاومت خوبی در شرایط مختلف اقلیمی داشته باشند.

نوع پوشش گیاهی نیز به خصوص در محوطه سازی مسئله قابل تأملی است، در بعضی از نواحی درختان همیشه سبز و گیاهان مقاوم به سرما مناسب هستند و در بعضی دیگر، نوع برگریز و استوایی. به همین منوال تعامل بین محیط طبیعی پیرامون و فرآیند طراحی ویلا و محوطه سازی آن ایجاد می‌شود.

به طور حتم یکی از بزرگترین مزیت‌های داشتن یک ویلا، داشتن فضایی مستقل است. این پتانسیل، امکان اجرای سبک‌های متنوعی از طراحی ویلا را فراهم می‌آورد، سبک‌های متداولی مانند کلاسیک، رستیک و یا مدرن. مزیت قابل توجه دیگر، نبود محدودیت‌های دید و منظر است، به نحوی که می‌توانید از پنجره‌های بزرگ در اطراف بنا از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید بدون اینکه خدشه‌ای به حریم خصوصی شما وارد آید.

در کنار بهره مندی از فضای خصوصی و محفوظ، امکان ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی نیز برای شما وجود دارد. مثلاً در نظر گرفتن اتاقی دنج ولی دلباز برای مطالعه و قرار گیری یک شومینه زیبا در آن، یک سالن سینمای کوچک و خانوادگی، تراسی رو به نماهای چشم نواز بیرونی و همچنین فضاهای بازی و محوطه‌هایی روباز و یا سربسته برای جانمایی استخر و انجام دیگر فعالیت‌های ورزشی. حتی اگر فضای کافی در دسترس داشته باشید، می‌توانید با کمی خلاقیت در ساخت المانهای تزئینی و هنری در فضاهای بیرونی، محوطه سازی متمایز و منحصر به فردی داشته باشید.

وجود چنین تسهیلاتی ویلای مسکونی شما را تبدیل به یک مکان تفریحی- ورزشی نیز می‌کند که تقریباً در هر ساعتی از شبانه روز و به طور اختصاصی قابلیت سرویس رسانی به شما و خانواده تان را دارد و جذابیت خاصی را به مهمانی‌ها و دورهمی ها در کنار دوستان و آشنایان می‌دهد. البته هزینه‌های طراحی، ساخت، بهره برداری و تعمیرات و نگهداری آن نباید از نظر دور نگه داشته شود.

مهر

برچسب ها:

ویلا ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman