افزایش امنیت خانه با دزدگیر و جک درب پارکینگ

افزایش امنیت خانه با دزدگیر و جک درب پارکینگ
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۲ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۸

با توجه به اینکه روزهای پایانی سال و سفرهای نوروزی نزدیک است، یکی از دغدغه‌های افراد این است که چگونه از خانه خود در برابر سرقت محافظت کنند و با خیال آسوده منزل را ترک کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، دزدگیر اماکن و جک درب پارکینگ دو عامل مهم در پیشگیری از سرقت هستند که اگر به‌درستی انتخاب و استفاده شوند تأثیر زیادی در امنیت ساختمان و منزل دارند.

در ادامه به بررسی این دو سیستم در افزایش امنیت خانه و نکاتی که هنگام استفاده از آن‌ها باید توجه داشت می‌پردازیم.

کدام نوع از دزدگیرهای اماکن مناسب است؟

دزدگیر اماکن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت خانه دارد، توصیه پلیس هم همواره نصب دزدگیر اماکن به علت بازدارندگی بالا نسبت به دیگ ر سیستم‌های حفاظتی می‌باشد.

دزدگیر اماکن به سه نوع زیر تقسیم می‌شود:

۱- دزدگیر ساده و بدون تلفن کننده

۲- دزدگیر با تلفن کننده شهری (خط ثابت)

۳- دزدگیر با تلفن کننده سیم‌کارتی

دزدگیرهای اماکن به دو طریق پخش آژیر در محیط و تماس تلفنی هشدار می‌دهند. اگر از دزدگیرهای ساده و بدون تلفن کننده استفاده کنید فقط صدای آژیر را خواهید داشت که این ازلحاظ امنیتی چندان مطلوب نیست و توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است به صدای آژیر توجهی نشود.

دزدگیر با تلفن کننده شهری دارای تلفن کننده خط ثابت است که به خط ثابت خانه متصل می‌شود و از طریق آن با کاربر تماس می‌گیرد و پیغامی را پخش می‌کند. در این حالت کاربر از سرقت مطلع شده و می‌تواند اقدام کند، اما در این مدل دزدگیر اگر سارق قبل از سرقت سیم‌های تلفن ساختمان را که معمولاً از جلو درب می‌گذرند را قطع کند دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد.

بهترین دزدگیر اماکنی که توصیه می‌شود، دزدگیرهای با تلفن کننده سیم‌کارتی هستند، این دزدگیرها امکانات بالاتری دارند و از کار انداختن آن‌ها بسیار مشکل است.

این دستگاه‌ها از طریق سیم‌کارتی که داخل آن قرار می‌گیرد در هنگام سرقت پیامک و تماس تلفنی برقرار می‌کنند و کاربران را مطلع می‌سازند و همچنین می‌توان با استفاده از نرم‌افزار این دستگاه‌ها را از راه دور کنترل کرد. در تلفن کننده سیم‌کارتی دزدگیر علاوه بر تماس و پخش پیام در هنگام تحریک، شما پیامک‌هایی نیز دریافت می‌کنید که گزارش‌هایی از قبیل فعال و غیرفعال شدن سیستم توسط کاربران دیگر، تحریک سیستم در هنگام سرقت، اعلام زون تحریک‌شده در محل، قطع جریان برق شهر و...را به شما اطلاع می‌دهد.

اکثر سرقت‌ها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن قفل درب انجام‌ شده‌اند. جهت رفع این مشکل می‌توان از سنسور لرزشی (شوک سنسور) استفاده کرد. شوک سنسور یک دستگاه کوچک الکترونیکی است که به ضربه حساس بوده و با تشخیص ضربه واردشده، برای دزدگیر سیگنال ارسال خواهد کرد.

اگر از سنسورهای چشمی بیسیم برای دزدگیر اماکن خود استفاده می‌کنید حتماً قبل از سفر باطری چشمی را تعویض کنید تا دستگاه خودبه‌خود آلارم ندهد.

در صورت تمایل برای مشاهده نمونه‌های خوب دزدگیر اماکن به لینک بالای همین صفحه مراجعه فرمایید.

نقش جک درب پارکینگ در امنیت ساختمان:

اولین سدی که در مقابل سارق برای ورود به ساختمان وجود دارد درب ورودی ساختمان است. برای درب ورودی به ساختمان حتماً از قفل‌برقی کله‌گاوی بدون شاسی استفاده کنید تا سارق نتواند با شکستن شیشه و یا از بالای درب توسط چوب‌دستی و یا میله شاسی قفل را بزند و درب را باز کند.

با توجه به اینکه بیشتر ساختمان‌ها امروزه به جک درب پارکینگ مجهز هستند رعایت چند نکته امنیتی هنگام نصب جک پارکینگ مهم است.

از جک درب پارکینگی استفاده کنید که قسمت خلاص کن آن کلیدی باشد تا کسی نتواند به‌راحتی جک‌ها را خلاص کند و درب را باز کند، در نمونه‌های جک پارکینگ با خلاص کن آچاری، جک‌ها به‌راحتی خلاص می‌شوند و امنیت آن‌ها بسیار پایین است.

هنگام نصب جک پارکینگ حتماً از قفل‌برقی استفاده کنید تا سارقین نتوانند با هل دادن و فشار، لای درب را بازکرده و وارد شوند. رعایت این چند نکته مهم می‌تواند امنیت ساختمان و منزل شما را بالا ببرد.

نکته دیگر در مورد ریموت کنترل جک درب پارکینگ می‌باشد. از ریموت‌های هاپینگ کد بجای لرنینگ استفاده کنید.

از ویژگی‌های این ریموت‌ها می‌توان به امنیت بالا و غیرقابل کپی بودن را نام برد، فرکانس این نوع ریموت‌ها دائماً تغییر می‌کند و فقط توسط دریافت‌کننده (رسیور) مربوطه قابل‌ شناسایی است؛ اما ریموت‌های لرنینگ کد جک پارکینگ همیشه یک کد ثابت را ارسال می‌کنند که قابل کپی روی ریموت‌های بلوتوثی هستند، بنابراین امنیت پایین‌تری دارند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman