ساخت مسکن برای ۳۵۰۰ فرهنگی کردستان

ساخت مسکن برای ۳۵۰۰ فرهنگی کردستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۱۹ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۷

استاندار کردستان گفت: علاقمندیم برای رفع مشکل مسکن فرهنگیان هر کاری انجام دهیم و از محل اعتبارات عمرانی و سهم خودمان در جهت کمک به حل مشکل این قشر زحمتکش تلاش خواهیم کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، بهمن مرادنیا در یکصد و نود و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان به توافق وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: همه مسوول هستیم برای رفاه حال فرهنگیان و ساخت مسکن آنان تا ۵ هزار واحد گام برداریم چون یکی از دغدغه‌های اصلی این قشر تامین مسکن است.

وی با بیان اینکه قرار است سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای فرهنگیان استان احداث شود، افزود: آموزش و پرورش باید خود بطور جدی پیگیر ساخت این واحدها باشد تا مشکل مسکن فرهنگیان با سرعت بیشتری حل شود.

استاندار کردستان بر لزوم نوسازی مدارس و ایجاد فضاهای آموزشی جدید نیز تاکید کرد و یادآور شد: مریوان و محله دگایران سنندج به صورت ویژه باید مد نظر قرار بگیرند و در ساخت مدارس در این نقاط اقدام اساسی شود چرا که نبود فضای آموزشی هزینه‌های سنگینی بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

مرادنیا خواستار توجه به ورزش دانش‌آموزان نیز شد و تاکید کرد: می‌توان از اعتبارات اجتماعی برای ارتقای فضاهای ورزشی مدارس و نهادینه کردن ورزش در میان دانش‌آموزان بیشتر بهره گرفت.

۹۵ درصد مدارس مریوان ۲ شیفته است


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم به کمبود فضای آموزشی در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد مدارس این شهرستان ۲ شیفته است و باید برای رفع این مشکل اقدام به ساخت فضاهای آموزشی جدید کرد.

بهرام نصراللهی زاده اضافه کرد: شهرداری‌ها و مسکن و شهرسازی باید لیست جامعی از لکه‌های آموزشی، ورزشی و فضای سبز در نقاط مختلف استان تشکیل دهند تا نسبت به تغییر کاربری این اماکن و تبدیل آن به فضاهای آموزشی اقدام شود.

وی به برنامه ریزی برای ساخت ۶۰ کلاس درس تا مهر سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: برای احداث مسکن مورد تفاهم وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش آمادگی همکاری هستیم ضمن اینکه احداث سه هزار واحد مسکونی برای محرومان استان نیز در دست اجراست که ۲ هزار واحد آن شهری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: امسال ۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ویژه هنرستان‌های استان اختصاص یافته که تاکنون ۱۵ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده و مابقی نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

ساخت مسکن برای ۳۵۰۰ فرهنگی کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش بسته شده که براساس آن، ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان ساخته می‌شود که سهم کردستان سه هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۲ درصد این آمار است.

رشید قربانی بر لزوم واگذاری لکه‌های آموزشی زیرمجموعه آموزش و پرورش و مازاد آن برای ساخت مسکن مورد نیاز فرهنگیان تاکید کرد و افزود: در صورت تغییر کاربری زمین‌های خریداری شده تعاونی مسکن فرهنگیان می‌توان ساخت ۲۵ درصد مسکن‌های مورد نیاز در قالب تفاهم نامه را محقق کرد.

وی ضمن اشاره به پرداخت ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی برای مدارس خریداری شده و اکنون اغلب مدارس تجهیزات ورزشی دارند البته با این وجود میانگین سرانه ورزشی در استان پایین است.

ایرنا

برچسب ها:

فرهنگیان ،مسکن ،کردستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman