سونامی قیمت مسکن در راه است

سونامی قیمت مسکن در راه است
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۱۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۶

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: چنانچه بانک‌ها بخواهند املاک مازاد خود را بفروشند بدون شک مجدداً موج جدیدی در بازار به راه خواهد افتاد که نه تنها کاهش قیمت که حتی باعث افزایش دوباره قیمت ملک در کشور خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، اخیراً بانک مسکن تصمیم بر عرضه املاک مازاد به بازار و تبدیل سرمایه‌های حبس‌شده در املاک مازاد و تملیکی به منابع مالی گرفته است.

موضوع واگذاری املاک مازاد بانک‌ها تازگی ندارد و طی ماه‌های اخیر نمایندگان مجلس نیز در پی تصویب قوانینی مبنی بر این واگذاری بودند.

بالا بودن قیمت مسکن و جهش قیمتی که طی دو سال اخیر شاهد آن بودیم دولت را بر آن داشت تا تصمیم جدی در اینباره اتخاذ کند که این تصمیم منجر به شروع به‌کار طرح ملی مسکن و ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده شد، ولی باید پرسید با توجه به شرایط فعلی اقتصادی امکان ساخت این تعداد واحد امکان‌پذیر است؟ و اینکه بانک‌ها چقدر می‌توانند در کاهش قیمت‌ها موثر واقع شوند؟

احسن علوی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص با بیان اینکه یکی از عواملی که اخیراً سبب افزایش قیمت مسکن شده است، بانک‌ها هستند، افزود: با توجه به سرمایه‌ای که بانک‌ها در دست دارند طی چند سال گذشته املاکی را خریداری کردند که اغلب آن‌ها نیز در مناطق بالاشهر قرار داشت و بعد‌ها این املاک را به فروش گذاشتند و همین رویکرد باعث التهاب در بازار مسکن شد.

نماینده سنندج تصریح کرد: چنانچه بانک‌ها بخواهند املاک مازاد خود را بفروشند بدون شک مجدداً موج جدیدی در بازار به راه خواهد افتاد که نه‌تنها کاهش قیمت که حتی باعث افزایش دوباره قیمت ملک در کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران گفت: طرح ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت که قرار است تا دو سال آینده ساخته شود بعید به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نابسامانی در بازار مصالح و تحریم‌ها، تا پایان دولت دوازدهم این وعده به‌صورت کامل محقق شود.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: با روند کندی که در اجرای این پروژه شاهد هستیم احتمالاً فقط ۴۰۰ هزار واحد تا پایان دولت دوازدهم آماده و تکمیل شود و مابقی پروژه به دولت بعدی محول خواهد شد.

اقتصاد24

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman