استاندار ایلام مطرح کرد:

مسکن ملی برای قشر ضعیف مناسب نیست

مسکن ملی برای قشر ضعیف مناسب نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۶

استاندار ایلام گفت: در طرح جدید تامین مسکن، تسهیلات بالا رفته ولی سود تسهیلات مسکن نیز بالاست و با این طرح دهک‌های پایین جامعه باز توان خانه دار شدن را ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای تأمین مسکن با تاکید بر اینکه باید همه‌ی تلاش‌ها درجهت تأمین مسکن برای دهک های پایین جامعه به کار گرفته شود، اظهار کرد: با وجود برنامه‌های بسیاری که برای ساخت مسکن در کشور صورت گرفته اما هنوز برنامه مشخصی برای تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه باید راه‌های دیگری برای کاهش قیمت تمام شده مسکن برای دهک های پایین جامعه ایجاد شود، گفت: طرح مسکن مهر طرح خوبی بود اما در عمل به خوبی اجرا نشد و مشکلاتی را برای دولت و مردم ایجاد کرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در مسکن مهر قاعده و هدف خوب بود ولی هیچ گاه در عمل به خوبی اجرا نشد چون قرار بود اجاره به شرط تملیک باشد و سهم بانک ها و دولت و سهم آورده متقاضیان در نظر گرفته شود اما در بحث سهم آورده اقشار آسیب پذیر توان تأمین آن را نداشتند.

وی در راستای خانه دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم سهم آورده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد کم درآمد جامعه به نحوی تأمین شود و در غیر این صورت دوباره این طرح ها باعث ایجاد تورم در جامعه می شوند و باعث سود جویی برخی افراد خواهد شد.

استاندار ایلام ادامه داد: در طرح‌های جدید تسهیلات ما بالا رفته ولی سود تسهیلات مسکن نیز بالاست و با این طرح دهک‌های پایین جامعه باز توان خانه دار شدن را ندارد، بنابراین نیاز است در بخشی از سیاست‌هایی که مخصوص نیازمندان است تلاش کنیم که سهم آورده کمتری برای متقاضیان در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه این دغدغه‌ها را نیز با وزیر در میان گذاشته‌ام، گفت: اگر دل مان برای نیازمندان می‌سوزد حتما باید برای تأمین مسکن این اقشار کاری انجام دهیم.

در این جلسه مصوب شد نامه‌ای برای وزیر مسکن و شهرسازی تنظیم و در خصوص تأمین مسکن دهک های پایین جامعه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman