بررسی وضعیت مسکن ملی در استان مرکزی

بررسی وضعیت مسکن ملی در استان مرکزی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۶

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر با بیان اینکه سهم استان مرکزی از طرح اقدام ملی مسکن ۲۲ هزار واحد است، افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد متعلق به شهرهای جدید است که سهم مهاجران و امیرکبیر به ترتیب ۶۵۰۰ و ۶ هزار واحد است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود مرادی در جلسه شورای مسکن استان که در استانداری تشکیل شد، بیان کرد: در شهر مهاجران ۹۸ هکتار زمین با ظرفیت ۵۴۰۰ واحد و ۱۵ هکتار زمین در اختیار است که در واقع تنها استعداد این شهر برای احداث مسکن به شمار می رود، البته ۱۸۰ هکتار اراضی دولتی دارای سند در خارج از محدوده نیز وجود دارد که می تواند با موافقت استان و شورای عالی شهرسازی به شهر مهاجران افزوده شود.

مرادی در خصوص ظرفیت شهر جدید امیرکبیر برای احداث و اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: در این شهر ۱۶۰۰ هکتار اراضی داخل محدوده وجود دارد که تاکنون ۱۰۰ هکتار آن مورد استفاده قرار گرفته است، اما اقبالی که به شهر مهاجران وجود دارد هنوز برای امیرکبیر ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح در شهر مهاجران نمی توان از ظرفیت مشارکت در ساخت استفاده کرد و باید منابع لازم برای ساخت تامین شود، اما در امیرکبیر با توجه به وسعت اراضی در اختیار می توان در اجرای پروژه ها از ظرفیت مشارکتی استفاده کرد، افزود: طی ۱۰ سال اخیر ۲۰۰ واحد برای نیروی انتظامی در شهر مهاجران در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این پروژه نیز می تواند در این طرح تکمیل شود.

در این جلسه مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی اظهار کرد: درصدی از معلولان و مددجویان بهزیستی امکان رفتن به شهر مهاجران را ندارند به همین دلیل پیشنهاد می شود که ۳۰ واحد پروژه غدیر که خالی است و تاکنون با وجود ۳ مرحله مزایده خریداری نداشته است به مددجویان بهزیستی و معلولان اختصاص یابد و از مخروبه شدن این واحد جلوگیری شود.

حمیدرضا نوازنی گفت: می توان با پیگیری در سطح ملی و با ترک تشریفات، این واحدها را به قیمت ساخت در اختیار معلولان قرار داد و حتی می توان بخشی از واحدهای کوی کوثر نیز به این اقشار اختصاص داد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman