رشد ۱۲۸ درصدی معاملات مسکن تهران

رشد ۱۲۸ درصدی معاملات مسکن تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۴۶ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۲

بازار مسکن پایتخت در روزهای پایانی هفته با رشد نسبی همراه بود و معاملات 128 درصد رشد داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، رشد نسبی قراردادهای خریدوفروش مسکن در حالی اتفاق افتاده که ماه قبل رشد ماهانه معاملات در تهران و کل کشور به ترتیب ۱۲۸ و ۵۲ درصد به ثبت رسید. برای بررسی این مسائل در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده زعفرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۸ میلیون تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۷۴۸ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده بلوار میرداماد افزایش قیمتی ثبت‌نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۶ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۱۵ معامله انجام شده است.

در محدوده فلکه اول تهران‌پارس میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۵ میلیون تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

بازار مسکن در شرایطی به رونق نسبی رسیده که نرخ ارز در هفته‌های اخیر ثبات داشته و تنش‌های منطقه‌ای نیز فروکش کرده است. با این حال گزارش‌هایی از افزایش قیمت‌های پیشنهادی مسکن در بعضی محله‌های نیمه شمالی تهران به گوش می‌رسد اما مشاوران املاک می‌گویند که خریدوفروش با نرخ‌های بالا صورت نمی‌گیرد و عمده معاملات در واحدهای زیر قیمت انجام می‌شود.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman