رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد:

لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در همدان

لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۶ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۲

رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری همدان باید به نحوی مصوب شود که اهداف شورا در آن تحقق یابد و مهمترین انتظار تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.
به گزارش اخبار ساختمان، کامران گردان در صحن شورای شهر همدان که با محوریت تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان به شورا برگزار شد، گفت: انتظار می‌رود بودجه پیشنهادی شهرداری با کمترین تغییرات و جابجایی در مدت زمان معین مصوب شود.

کامران گردان با تاکید بر اینکه منابع درآمدی و تأمین بودجه سال ۹۹ شهرداری باید تا حدودی مشخص باشد، افزود: درصد درآمدی سهم ارزش افزوده، صدور پروانه ساختمانی و سایر منابع بودجه سال آینده باید به طور شفاف مشخص شود.

وی با بیان اینکه همچنین ترکیب هزینه‌های جاری، عمرانی و سرمایه گذاری نیز به تفکیک باید مشخص باشد، یادآور افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، بازار بزرگ سینا، پارک فرا منطقه‌ای، اقدامات سرمایه گذاری در حاشیه بلوار ارم، پارک ولایت، پل غدیر، پیاده راه سازی و سایر طرح‌ها باید در اولویت بودجه ۹۹ قرار گیرد.

توقع داشتیم طرح‌های نیمه تمام به بهره برداری می‌رسید

گردان اضافه کرد: امسال توقع داشتیم طرح‌های نیمه تمام به بهره برداری می‌رسید منتهی بنا به دلایلی این مهم تحقق نیافت و باید سال آینده هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی تاکید کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری باید طوری مصوب شود که اهداف شورا در آن تحقق یابد و مهمترین انتظار ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

گردان اظهار داشت: اقدام‌های صورت گرفته در آرام سازی بلوار ارم نیز با وجود هزینه‌های قابل توجه رضایت عمومی نداشته است و باید این طرح فاخر بر اساس موارد پیش بینی شده تکمیل شود.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه گذار در حاشیه مسیر این بلوار در راستای جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم رضایتمندی مردمی را داشته باشیم.

شهرداری شجاعانه به مردم پاسخگو باشد

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به مصوبه پیاده راه سازی شش خیابان منتهی به میدان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: پیاده راه سازی ۴ مسیر باقی مانده در پیاده راه امام خمینی (ره) نیز باید تعیین تکلیف شود و شهرداری اگر قرار به اجرای طرح ندارد، شجاعانه به مردم پاسخگو باشد.

گردان با بیان اینکه مردم از این وضعیت موجود رضایت ندارند و بهتر است تصمیم نهایی هرچه سریع‌تر اتخاذ شود، گفت: با توجه به نیروهای متخصص و توانمند شهرداری در حوزه بودجه نویسی، امیدواریم با کمترین تغییر این بودجه توسط اعضای شورای اسلامی شهر همدان به تصویب برسد.

وی پیگیری شهرداری برای اخذ اوراق مشارکت را مورد تاکید قرار داد و افزود: میزان سرانه درآمد و هزینه بر اساس جمعیت شهر همدان نیز مشخص و به شورا ارائه شود.

افزایش ۲۵ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری همدان

شهردار همدان نیز در این جلسه با تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ به شورا، گفت: بودجه پیشنهادی سال آینده به نسبت امسال با ۲۵ درصد افزایش به شورای اسلامی شهر همدان ارائه شد.

عباس صوفی اضافه کرد: افزون بر این، بودجه پیوست طرح‌های سرمایه گذاری به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان به شورا ارائه شده که این پیوست را وارد بودجه سال آینده نکرده ایم و بلند مدت است و به طور قطع عوائد بسیاری برای شهرداری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان سرمایه گذاری شهرداری طرح‌هایی را در دست پیگیری دارد که می‌تواند اجرایی کند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی را در بودجه لحاظ کرده است، گفت: با این حال بودجه امسال شهرداری همدان ۵۵ درصد در بخش عمرانی و ۴۵ درصد در حوزه جاری هزینه شده است.

صوفی افزود: برای بودجه پیشنهادی سال آینده نیز ۶۱ درصد در بخش عمرانی و ۳۹ درصد جاری به شورا ارائه شده است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت برنامه سال آتی شهرداری خواهد بود

وی بیان کرد: این در حالی است که حقوق و دستمزدها افزایش ۴۰ درصدی دارد ضمن اینکه ۱۰ درصد از بودجه عمرانی را باید به پرداخت بدهی‌های شهرداری اختصاص دهیم.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت برنامه سال آتی شهرداری خواهد بود، گفت: همدان برای نخستین بار موفق به دریافت ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شد که این اوراق برای ساماندهی حمل و نقل عمومی خواهد یافت.

گفتنی است، در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان به ارائه گزارش بررسی جلسات تعرفه بودجه سال ۹۹ در جلسات کمیسیون بودجه پرداخت.

مهر

برچسب ها:

شهرداری ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman