چند نوع وام برای خرید مسکن وجود دارد؟

چند نوع وام برای خرید مسکن وجود دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۷ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۲

مالکیت خانه از نگاه روانشناسان شکلی از خود‌ابرازی و بیان خویشتن است. انسان‌ها به‌دنبال مکانی هستند که به آن تعلق داشته باشند و در آن احساس امنیت کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند مکانی را برای تعلق یافتن انتخاب کنند که شایستگی متصل شدن به هویتشان را داشته‌باشد و پس از یافتن آن، تمامی تمرکز خود را بر آراستن آن قرار می‌دهند تا آنچه به‌عنوان تکه‌ای از هویت خود به نمایش می‌گذارند، چهره‌ای مقبول داشته باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، در بسیاری از کشورها، به‌ویژه کشورهای آسیایی، خانه جایی نیست که در آن زندگی می‌کنید، آن‌چیزی است که هستید. با این‌همه بعد روانشناسی در زمینه تملک خانه برای بیشتر افراد اهمیتی ندارد و بعد اقتصادی و سرمایه‌گذاری عواملی کلیدی به شمار می‌روند. به‌ویژه در کشورهایی مانند ایران با اقتصادی بیمار و نوسانات شدید قیمت ملک و مسکن که گاهی منجر به رکود بازار می‌شود و گاه باعث هجوم خریداران و ایجاد حباب در قیمت.

حفظ ارزش پول به واسطه تبدیل آن به ملک یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های خرید مسکن در شرایط کنونی اقتصاد ایران به شمار می‌رود. کاهش ارزش پول کشور و افزایش قیمت ملک در سال‌های اخیر باعث شد تا طرح افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن مطرح شود و در نهایت در شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

اکنون هر فرد مجرد در تهران از محل اوراق می‌تواند تا سقف 100میلیون تومان و زوجین تا سقف 200میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کنند. براساس تصویب شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200هزار نفر جمعیت برای فرد مجرد 80میلیون تومان و برای زوجین 160میلیون تومان تعیین شده‌است و در سایر مناطق شهری که جمعیت آنها کمتر از 200هزار نفر است، به‌ترتیب و از محل اوراق 60 و 120میلیون تومان وام به افراد مجرد و متاهل پرداخت خواهد شد.

همچنین سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ 40میلیون تومان افزایش یافت. صرف‌نظر از میزان تأثیرگذاری این تحولات در خانه‌دار شدن ایرانی‌ها، در ادامه به تمامی راه‌هایی که برای خانه‌دار شدن در ایران وجود دارد، می‌پردازیم.

خبر24

برچسب ها:

تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman