در دوره ۹ ماهه امسال انجام شده است؛

صدور 886 پروانه ساختمانی در سنندج

صدور 886 پروانه ساختمانی در سنندج
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۲

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۸۸۶ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد که بیشترین تعداد پروانه های صادره مربوط به شهرداری منطقه سه با ۲۶۶ فقره و کمترین آن نیز به شهرداری ناحیه منفصل شهری ننله به تعداد یک فقره اختصاص دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، روناک بابایی در جمع خبرنگاران آمار ۹ ماهه پروانه و گواهی های صادره را اعلام و اظهار کرد: بر اساس قانون هر گونه ساخت و ساز در محدوده شهرها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد و شهروندان هم باید نسبت به اخد پروانه ساخت از این شهرداری اقدام کنند.

وی افزود: قانونی بودن ساخت و ساز، رعایت اصول ساخت و ساز، امکان دریافت وام بانکی، امکان بیمه ساختمان و دریافت انشعابات لازم جهت بنای احداثی از مهم ترین اهداف صدور پروانه های ساختمانی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج در خصوص آمار پروانه های صادره اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۸۸۶ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد که در این میان بیشترین تعداد پروانه های صادره مربوط به شهرداری منطقه سه با ۲۶۶ فقره و کمترین آن نیز به شهرداری ننله به تعداد یک فقره اختصاص دارد.

وی همچنین عنوان کرد: ۴ هزار و ۶۱۶ گواهی ساختمانی در سطح مناطق و نواحی از آغاز امسال صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج با اشاره به اینکه تعداد ۹۳۰ گواهی در حوزه شهرداری منطقه یک صادر شده است، تصریح کرد: تعداد ۲۳۵ پروانه نیز شامل ۹۹ پروانه، ۵۸ فقره تخریب و نوسازی، ۴۳ فقره تغییر نقشه، ۱۴ مورد تمدید پروانه ساختمان، ۹ مورد تعمیرات، اضافه اشکوب ۹ مورد، خانه باغ یک مورد، تغییرات یک فقره و تجدید پروانه یک مورد بوده است.

بابایی ادامه داد: در حوزه شهرداری منطقه دو نیز ۱۲۹ پروانه ساختمانی شامل ۴۵ پروانه ساختمانی، ۳۲ فقره تخریب و نوسازی، ۱۶ مورد تغییر نقشه، ۱۵ مورد تمدید پروانه ساختمانی، ۱۱ فقره تعمیرات، ۵ مورد اضافه اشکوب، ۲ مورد تبدیل، ۲ مورد دیوار کشی و یک فقره تغییرات و تعداد ۷۹۰ گواهی صادره شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۲۶۶ پروانه ساختمانی نظیر ۱۰۴ پروانه ساختمان، ۸۴ تخریب و نوسازی، ۳۹ فقره تغییر نقشه، ۱۳ مورد تمدید پروانه ساختمانی، ۱۴ مورد اضافه اشکوب، ۴ فقره تغییرات، ۳ مورد تبدیل، ۲ مورد تجدید پروانه، دو مورد تعمیرات و یک فقره حصارکشی، و ۱۲۲۷ گواهی طی نه ماهه امسال در حوزه شهرداری منطقه سه صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج در خصوص تعداد پروانه ساختمانی صادره در ناحیه ویژه بهاران گفت: تعداد ۲۳۹ پروانه ساختمانی شامل ۱۵۷ پروانه ساختمانی، ۳۵ مورد تغییر نقشه، ۱۷ مورد اضافه اشکوب، ۱۰فقره تخریب و نوسازی، تمدید پروانه ۹ فقره، تجدید پروانه ۴ مورد، تبدیل ۴ مورد، دو فقره حصارکشی و یک فقره تعمیرات صادره و ۸۲۶ نیز گواهی صادره شده است.

وی همچنین عنوان کرد: درحوزه شهرداری ناحیه حسن آباد نیز ۹ پروانه ساختمانی، ۶ مورد تمدید پروانه، یک مورد صدور پروانه المثنی، تخریب و نوسازی یک فقره و خانه باغ یک فقره و ۱۱۱ گواهی ساختمانی صادر شده است.

بابایی بیان کرد: تعداد ۷ پروانه ساختمانی نیز در نایسر شامل ۳ مورد تمدید پروانه، ۲ مورد تخریب و نوسازی، یک مورد تغییرات و یک مورد پروانه و ۷۳۲ گواهی صادره نموده است.

وی در خصوص آمار پروانه های صادر شده در ناحیه منفصل شهری ننله خاطرنشان کرد: در نه ماهه امسال یک مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج یادآور شد: سال گذشته در مدت مشابه ۷۰۵ پروانه ساختمانی صادر شد.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman