آشنایی با اعجاب‌انگیزترین هتل‌‌های یخی

آشنایی با اعجاب‌انگیزترین هتل‌‌های یخی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۴۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

اینجا یخ، آنجا یخ، همه جا یخ! با 11 تا از اعجاب‌انگیزترین هتل‌‌های یخی در دنیا آشنا شوید که همگی از برف و یخ ساخته شده‌اند؛ تصاویری شگفت‌انگیز از هتل‌هایی را ببینید که حتی با دیدن آنها لرزتان می‌گیرد، چه برسد به این که بخواهید شب‌های رومانتیک و خاطره‌انگیزتان را با اقامت در آنجا سپری کنید.

به گزارش اخبار ساختمان، البته، شاید شما از سرما فراری نباشید و اصلا عاشق زمستان، سرما و هوای برفی و یخی باشید. اگر این طور است، حتما از دیدن این هتل‌های یخی، از سوئد تا اسلوونی و از آلاسکا تا آندورا برق شادی در چشم شما موج می‌زند. پس، منتظر یک پذیرش یخی و برفی باشید…

هتل یخی ژوکاسژارویی در سوئد

هتل یخی ژوکاسژارویی (Jukkasjäroi Ice Hotel) اولین هتل یخی دنیا بود که البته بزرگ‌ترین هتل یخی دنیا هم محسوب می‌شود. این هتل یخی در شهر کوچکی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مدار قطب شمال واقع شده است که حدود ۱۱۰۰ نفر جمعیت انسانی و یکهزار قلاده سگ در این شهر کوچک زندگی می‌کنند اما هر سال زمستان که می‌شود بیش از ۵ هزار نفر به امید دیدن شفق شمالی به این شهر سفید سفر می‌کنند.

هتل یخی سوئد ۵۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و از یکهزار قطعه بلوک یخی و ۳۰ هزار تن ترکیب برف و یخ برای قوی‌ و مستحکم‌تر کردن بنای هتل ساخته شده است. همه چیز در این هتل یخی از برف و یخ است: تخت‌های بلوک یخی، کاناپه‌های یخی، رستوران یخی و خیلی چیزهای دیگر. اما جای شکرش باقی است که اتاق خواب سیستم گرمایشی دارد. این هتل از ماه دسامبر تا اواسط آپریل باز است؛ یعنی دقیقا تا زمانی که یخ‌ها شروع به ذوب شدن می‌کنند.

هتل دو گلاسه در کبک، کانادا

هتل لوکس دو گلاسه (Hotel de Glace) نزدیک کبک کانادا ساخته شده است و هر سال چند هفته‌ای بیشتر از میهمانان و گردشگران پذیرایی نمی‌کند. امکانات این هتل عبارت است از سرسره یخی بزرگ و کلیسای عروسی که البته آنجا هم از یخ و برف درست شده است.

هتل قطبی کاکسلاتانن در فنلاند

در هتل قطبی کاکسلاتانن (Arctic Resort Kakslauttanen ) واقع در کشور فنلاند شما می‌توانید در خانه‌های قطبی شبیه خانه اسکیموها منتها با سقف شیشه‌ای گرم بمانید و شب‌ها در حالی که روی تخت‌خواب گرم و نرم خود دراز کشیده‌اید، شفق قطبی را تماشا کنید. هتل کاکسلاتانن در ۲۵۰ کیلومتری مدار قطب شمال واقع شده است و کمی از جاده اصلی دور است اما فقط ۳۰ دقیقه با فرودگاه ایوالو فاصله دارد.

هتل اسکیمویی سوریسنیوا در آلتا، نروژ

پتوهایی از پوست گوزن شمالی، کیسه‌های خواب گرم و نرم و سونا شما را در هتل سوریسنیوا (Sorrisniva Igloo Hotel) که شبیه خانه اسکیموها ساخته شده است گرم نگه می‌دارد. این هتل سرگرمی‌هایی مانند سافاری ماشین‌برفی، اسکی با سگ‌های هاسکی و گردش شبانه هنگام تلالو شفق قطبی را در برنامه خود دارد.

روستای برفی در فنلاند

روستای برفی (Snow Village) فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع را در بر گرفته و هر سال زمستان شکل و ابعاد آن تغییر می‌کند اما همیشه از مجسمه‌های یخی، رستوران‌های یخی، کلیسای یخی و همین طور یک هتل ۳۰ اتاقه یخی به شکل کشتی برخوردار است. اگر نمی‌خواهید شب‌ها در میان کوهی از یخ و برف بخوابید، اتاق‌های معمولی‌تر و گرم‌تری هم هستند که در اختیار شما گذاشته ‌شوند.

هتل یخی در شهر کبک، کانادا

یک ویژگی برجسته و عالی در هتل دو گلاسه (Hotel de Glace) مونترآل رستوران یخی جاگِرمیستر (Jägermeister) است. این رستوران تجربه تکرارنشدنی و منحصر به فرد از اقامت در یک هتل یخی را برای شما میسر می‌کند؛ یک ماجراجویی خوشمزه و شکم‌چرانی حسابی، کلی تفریح خانوادگی و مراسم فرهنگی و ورزشی جذاب این هتل و رستوران انتظار شما را می‌کشد. رستوران و بار یخی جاگرمیستر یک اسپا در فضای باز، یک رستوران با ۶۰ صندلی، یک مرکز همایش و یک هزارتوی سرگرم‌کننده دارد.

موزه یخی شفق شمالی در آلاسکا، ایالات متحده امریکا

هتل یخی شفق شمالی (The Aurora Ice Hotel) سال ۲۰۰۳ در اقامتگاه Chena Hot Springs در فیربانک آلاسکا ساخته شد. متاسفانه این هتل در تابستان سال بعد آب می‌شود. در این مکان، موزه شفق شمالی (Aurora Ice Museum) قرار دارد که به لطف وجود فناوری سیستم سرمایشی ژئوترمال تمام فصل سال فعالیت دارد. با این که شما نمی‌توانید شب را در این موزه اقامت کنید اما می‌توانید قندیل‌های زیبایی را که از بلورهای یخی هستند و هر ۶ ثانیه یک بار به تقلید از شفق شمالی تغییر رنگ می‌دهند تحسین کنید. در این موزه، مجسمه‌های غول پیکری از مهره‌های شطرنج و شوالیه‌های قهرمان در ابعاد زنده خود به نمایش گذاشته شده‌اند.

هتل یخی در رومانی

هتل یخی (Hotel of Ice) اولین هتل اروپای شرقی در این نوع است. این هتل به طرز اعجاب‌انگیزی کنار دریاچه بِل لیک در کوهستان کارپاتیان ساخته شده و اسکی‌بازان از کشورهای مختلف باید از جاده ترنسفاگاراسان خودشان را به این مکان برسانند. اما نباید فراموش کنند که اینجا سرزمین دراکولا است؛ بنابراین، در گردش‌های خود مخصوصا شب‌گردی‌ها باید حسابی مراقب باشند!

قلعه برفی کِمی در فنلاند

قلعه برفی کمی (Kemi Snow Castle) یک شاهکار واقعی در صنعت معماری سازه‌های برفی از سازندگان بومی به شمار می‌رود. همان طور که می‌توان حدس زد، بچه‌ها حسابی از فضای بازی داخلی این قلعه برفی که از یخ و برف تشکیل شده است لذت می‌برند. رومانتیک‌ترین گزینه در این قلعه برفی «اولوکولو» است؛ یک آشیانه عاشقانه که در قلعه برفی ساخته شده و مجهز به کیسه‌های خواب گرم و تماشای شفق قطبی از پشت بام صاف و شفاف آنجا است.

هتل برفی کِرکِنِس در نروژ

در هتل برفی کرکنس (Kirkenes Snow Hotel) این طور گفته می‌گویند: برف اغلب یک چیز منفی توصیف می‌شود زیرا وقتی برف می‌بارد در شهرهای بزرگ‌تر اروپا یا امریکا کل جامعه مختل می‌شود و ترافیک منجر به شلوغی و هرج و مرج زیادی می‌شود. اما ما برف را دوست خود می‌دانیم. دیواره‌های این هتل ضخامت ۱٫۷۷ متری دارد و دمای آن در ۵- درجه ثابت است. کیسه‌های خواب قطبی می‌توانند در برابر سرما تا دمای ۳۵ درجه زیر صفر هم شما را محافظت ‌کنند و گرم و آسوده نگه دارند.

دهکده اسکیمو در اسلوونی

هتل ایگلو در اسلوونی بخشی از کل دهکده اسکیمو (Eskimo Village) است که در آن خانه‌های اسکیمویی با سیستم تونلی به هم متصل شده‌اند. این هتل لوکس نیست و آن طور که در وب سایت هتل نوشته شده است دوش آب گرم هم وجود ندارد. با این حال، می‌توانید از برف برای شست‌وشوی خودتان استفاده کنید که خیلی روح‌بخش و نشاط‌آور است. اما لازم به ذکر است که سرما فقط در بیرون است و شما می‌توانید خودتان را با نوشیدنی‌هایی که حاوی تکه‌های یخ است در فضای داخلی هتل گرم کنید.

دیجیاتو


برچسب ها:

هتل یخی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman