ساخت 500 خانه در مسکوتان تکذیب شد؛

خانه هایی که فقط یک چهاردیواری هستند

خانه هایی که فقط یک چهاردیواری هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

نایب رئیس شورای شهرستان فنوج گفت: ساخت و تحویل 500 خانه مسکونی به مردم فقیر مسکوتان از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان کذب است و واقعیت ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدامین امیری درباره نحوه برخورد مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان در روستای مسکوتان شهرستان فنوج با وی، گفت: در بازدیدی که مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان از این منطقه داشت، هنگام بازدید یکی از منازل تخریبی گفت چرا من را اینجا آورده‌اید و من در جواب گفتم تمامی منازل مردم این منطقه به همین شکل است.

امیری افزود: به مدیر کل توضیح دادیم که اکثر مردم این منطقه فقیر هستند که پرسید چرا وام نگرفته‌اند که جواب دادم به این مردم کسی وام نمی دهد. وامی که 10 سال پیش گرفته اند هنوز پیمانکار خانه ها را به صورت تکمیلی در اختیار این افراد قرار نداده است.

وی گفت: مردم ناامید شده اند وقتی می بینند هنوز پروژه ساخت خانه های قبلی نیمه کاره مانده اند چه دلخوشی برای آنها باقی می ماند.

امیری ادامه داد: همین مشکلات را داشتم برای مدیرکل بنیاد مسکن توضیح می دادم که با حالت عصبانی و توهین آمیز به من گفتند ساکت باش و حرف نزن.

نایب رئیس شورای شهرستان فنوج عنوان کرد: من زبان جمعیت 52 هزار نفری مردم فنوج هستم. این مردم همیشه به من مراجعه می کنند و مشکلات‌شان را بازگو می کنند. مردم اینجا فقیرند و مشکلات معیشتی دارند. حداقل 30 درصد جمعیت شهرستان فنوج بیکارند و با دریافت یارانه زندگی خود را می‌گذرانند.

وی اضافه کرد: بخشی از اهالی نیز از راه دامداری و کشاورزی مخارج زندگی‌شان را تامین می کنند که با سیل چند روز گذشته تمام زندگی شان از بین رفت.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان فنوج تصریح کرد: اداره کل بنیاد مسکن ادعا می کند 500 خانه در منطقه ساخته است و این در حالی است که در مسکوتان 120 خانه آنهم نه به طور کامل بلکه نیمه کاره رها شده و خود مردم نیز در کار ساخت و ساز کمک کرده و حتی سیم کشی برق داخل ساختمان را خودشان انجام داده اند.

امیری بیان کرد: این خانه‌ها فاقد سرویس بهداشتی هستند و مردم فقیر و بی بضاعت سرویس بهداشتی و حمام ندارند. فقط یک چهار دیواری فاقد سقف، سرویس بهداشتی و در و پنجره بالا برده اند و می‌گویند خانه ها را تحویل مردم داده‌ایم.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman