متقاضیان مسکن ملی نگران نباشند

متقاضیان مسکن ملی نگران نباشند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی واجد شرایط نیستند، گفت: در روزهای آینده ثبت‌نام مجدد انجام می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای مسکن با تقدیر از حضور مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر الناز نبیی از جانباختگان سانحه هوایی، اظهار کرد: مردم در راهپیمایی روز جمعه به دروغ‌گویی دشمنان تأکید و حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام کردند.

وی به ارائه برنامه عملیاتی برای تعیین تکلیف برداشت‌ غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد و گفت: ۳۸ درصد چاه‌های موجود در استان غیرمجاز و ۴۰ درصد چاه‌های مجاز نیز اضافه برداشت دارد، حتی با انجام کشت‌های نوین نیز تغییری در مصرف آب ایجاد نشده است.

استاندار زنجان ادامه داد: علت تغییر نیافتن در مصرف آب با وجود استفاده از الگوی کشت نوین، تخلفات و استفاده از چاه‌های غیرمجاز است. در عین حال که چاه‌های غیرمجاز را پر می‌کنیم باید تسهیلات در اختیار مردم قرار دهیم.

این مسئول با انتقاد از بلاتکلیف ماندن پسماندها پس از گذشت ۲۵ سال، تصریح کرد: باغ‌شهرها، ساخت المان برای شهر زنجان، ناتمام ماندن احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی شرکت‌های تعاونی، چالش‌های فنی در ساخت شهرک‌ها از مشکلات این استان است که باید مصوبات عملیاتی برای آن‌ها ارائه و اجرای آن به جد پیگیری شود.

حقیقی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری می‌شود، عنوان کرد: باید دیگر مشکلات استان نیز مانند این ستاد پیگیری شود و چه اشکالی دارد بابت کمبودها از مردم عذرخواهی کنیم.

وی به تشکیل کمیته‌ای با حضور اعضای شورا، شهرداری، راه و شهرسازی، نماینده بخش خصوصی، شرکت‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط با موضوع مسکن تاکید کرد و گفت: در این کمیته باید با اقدام هماهنگ برای رفع مشکلات مصوبات تصویب شود و مصوبات طوری نباشد که اجرا نشود.

استاندار زنجان با تاکید بر تعیین تکلیف زمین‌ها برای احداث مسکن در قالب در اقدام ملی تولید مسکن، افزود: باید مشکلات موجود در شهر قیدار نیز برطرف شود و این حق طبیعی همه مردم استان است که از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای استان زنجان در طرح اقدام ملی حدود ۵۸۰۰ سهمیه در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم در ثبت‌نام، این ظرفیت به بیش از ۱۰ هزار واحد افزایش یافت.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ واحد مسکونی نیز به بافت‌های فرسوده اختصاص دارد، تصریح کرد: در شهرهای ابهر و خرم‌دره زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن با کمبود مواجه شده و زمین‌های شهر قیدار نیز موقوفه است و در اختیار دولت نیست.

وی یادآور شد: ثبت طرح اقدام ملی تولید مسکن در زنجان طی دو مرحله انجام شد که با بررسی‌های صورت گرفته تاکنون بیش از ۵۰ درصد متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن نیستند، بنابراین کسانی که واجد شرایط هستند و از ثبت‌نام بازماندند نگران نباشند؛ چرا که در روزهای آتی ثبت‌نام مجدد انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در مورد آب‌رسانی به زمین ۷۳ هکتاری بیان کرد: آب‌رسانی به این منطقه در طرح جامع شهر زنجان پیش‌بینی شده و جزو طرح‌های ملی است اما اعتبارات موجود در حدی نیست که با اعتبارات داخلی بتوان آن را تأمین کرد.

علیرضا جزءقاسمی ادامه داد: تأمین آب این منطقه ۱۲.۵ کیلومتر خط انتقال نیاز دارد که با نرخ‌های فعلی به شرط اینکه قیمت‌های افزایش نیاید، ۶۸ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز گفت: طراحی انتقال خطوط برق به زمین ۷۳ هکتاری در دست بررسی است و اگر خط پست ۶۳ نیاز باشد، هزینه بالایی در برخواهد داشت، از طرفی در شهرک گلشهر تیرگذاری شده اما ساخت و سازی برای بهره‌برداری وجود ندارد.

موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز ابراز کرد: در گلشهر بیش از ۴۰ درصد ظرفیت شبکه گاز ایجاد شده، بدون استفاده مانده است و از سوی دیگر، در روستای دیزج‌آباد، شهرک نانوایان و طارم زمین‌هایی واگذار شده که زیرساخت ندارند.

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه شهرها به دو شکل پیوسته و گسسته انجام می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه توسعه فیزیکی شهرها در استان زودتر از رشد جمعیت انجام شده که بخشی از آن به بورس‌بازی زمین و مسکن مربوط است و ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها در هر نقطه‌ای که زمین در اختیار داشتند نیز باعث توسعه گسسته شده است.

ایسنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman