مدیرکل استاندارد کردستان خبر داد:

تولید بلوک‌های غیر استاندارد در کردستان

تولید بلوک‌های غیر استاندارد در کردستان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: نمونه‌برداری‌ها از مصالح ساختمانی نشان می دهد که متاسفانه درصد انطباق آن نسبت به استانداردهای لازم در کردستان پایین است و این به معضلی تبدیل شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، ژیلا یزدانی اظهار کرد: یکی از معضلات استاندارد، تولید بلوک‌های پلی استایرین غیر استاندارد است که باید از آن جلوگیری شود و برای تحقق این امر دستگاه های اجرایی همچون استاندارد و شهرداری و نظام مهندسی ساختمان با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: با نظارت‌های دقیق و پی در پی استاندارد شهروندان از بتن آماده استفاده می کنند و این امر باعث شده که تمامی بتن‌های آماده مطابق با استاندارد‌های لازم تولید شود و واحدهای تولیدی پیگیر پروانه‌های استاندارد هم باشند.

مدیرکل استاندارد کردستان تأکید کرد: از نظام مهندسی ساختمان انتظار می رود محصولات و فرآورده‌های ساختمانی را از نظر استاندارد یا غیر استاندارد بودن، داشتن گواهی استاندارد و کد 10 رقمی کنترل کنند.

یزدانی گفت: واحدهای تولیدی تیرچه مجاب شده اند تیرچه‌های استاندارد تولید کنند و در صورت بی‌توجهی به تذکرات استاندارد و تولید تیرچه‌ی غیر استاندارد برای پلمب این واحدها از طریق حقوقی اقدام خواهد شد و از تولید آنها جلوگیری می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مواقع در انبارها سیمان‌هایی وجود دارد که کیفیت لازم را ندارند و با پیگیری‌هایی که توسط کارشناسان استاندارد انجام گرفته، متوجه شده‌ایم هنگام عرضه به بازار و در واسطه‌گری تقلب‌هایی در آن رخ داده است که امیدوارم با همکاری استاندارد و نظارت‌های دو جانبه این معضل رفع شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman