خرید خانه را به چه زمانی موکول کنیم؟

خرید خانه را به چه زمانی موکول کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۴۹ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

در پی ناآرامی‌های اخیر حجم معاملات در بازار مسکن شهر تهران پس از دوره رونق یک ماهه به شدت پایین آمد، اما واسطه‌های ملکی امیدوارند که به‌تدریج شاهد افزایش معاملات باشیم.
به گزارش اخبار ساختمان، حال با توجه به بازگشت رونق در بازار مسکن این سوال برای مردم ایجاد شده است که آیا شرایط فعلی فرصت مناسبی برای خرید خانه است یا خیر؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ این پرسش که آیا درحال‌حاضر فرصت مناسبی برای خرید مسکن است یا خیر؟ گفت: درحال‌حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و نرخ خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد؛ چرا که نرخ خانه تا حدودی روند ثابتی را در پیش گرفته و در دو ماه اخیر نرخ خانه گران نشده است.

محمدعلی ربانی افزود: آنچه به نظر می‌رسد این است که در سال آتی با شاهد افزایش نرخ رو به رو باشیم؛ چرا که طبق روال هر ساله نرخ دستمزد، نرخ سیمان، تیرآهن، میلگرد، بتن و … افزایش می‌یابد. در حقیقت افزایش نرخ بنزین در آبان ماه امسال تاثیری به‌سزایی در بالارفتن نرخ کالاها دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود نرخ مواد اولیه در تولید ساختمان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال آینده گران خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا نرخ خانه در سال آینده گران خواهد شد؟ اظهار کرد: پیش‌بینی نرخ مسکن برای سال آینده بستگی به نرخ دلار و طلا دارد. چنانچه این بازارهای موازی مسکن روند متعادلی داشته باشد نرخ مسکن نیز سال آینده متعادل خواهد شد. اما چنانچه قرار باشد نرخ دلار و طلا سال آینده روند صعودی داشته باشد، نرخ خانه هم گران خواهد شد.

گسترش

برچسب ها:

مسکن ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman