مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد:

احداث 3000 واحد مسکونی برای مددجویان

احداث 3000 واحد مسکونی برای مددجویان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۶ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: هزار واحد مسکن شهری و دو هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان احداث می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرسول شیخی زاده با بیان اینکه این نهاد در تمام بخش‌های نیازمندی مددجویان برنامه دارد و خدمت ارائه می‌دهد، اظهار داشت: مهمترین نیاز و خدمت کمیته امداد در بخش مسکن و اشتغال به‌عنوان دو نیاز ضروری نیازمندان است.

وی افزود: بر اساس شرایطی که فراهم‌شده و طبق تفاهم‌نامه این نهاد و مجموعه استانداری و بنیاد مسکن قرار است هزار واحد مسکن شهری و دو هزار واحد روستایی برای نیازمندان و با اولویت مددجویان کمیته امداد ساخته شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: لازم است قبل از ابلاغ تفاهم‌نامه و تأمین اعتبار، کمیته تسهیل گری با مسئولیت فرمانداری در شهرها و بخشداری‌ در روستاها و با عضویت کمیته امداد، شهرداری و شورای شهر، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل و مقدمه اجرای این تفاهم‌نامه فراهم شود.

شیخی زاده یادآور شد: با توجه به محدودیت زمین در شهرها برای اختصاص و تأمین زمین برای ساخت مسکن مددجویان شهری به‌خصوص در شهرهای بزرگ با مشکل مواجه هستم و در این زمینه به همکاری شهرداری و شورای شهرها نیاز است.

وی با بیان اینکه وظیفه ساخت مسکن بر اساس این تفاهم‌نامه بر عهده استانداری است و بخش قابل‌توجهی از بودجه مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود، بیان کرد: در صورت نیاز مددجویان می‌توانند از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه ساخت مسکن این نهاد نیز استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: مددجویان روستایی که تمایل به ساخت و مقاوم سازی مسکن خود را دارند می توانند از طریق بنیاد مسکن با معرفی کمیته امداد از تسهیلات ۴۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض بهره مند شوند.

شیخی زاده اظهار داشت: بعد از ساخت مسکن بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمات رسان نیز وظیفه دارند انشعابات و خدمات رایگان برای مسکن مددجویان کمیته امداد ارائه دهند.

مهر

برچسب ها:

مددجویان ،مسکن ،کردستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman