مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد:

12 هزار لرستانی در صف مسکن فرهنگیان

12 هزار لرستانی در صف مسکن فرهنگیان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۲ هزار فرهنگی از لرستان در طرح مسکن فرهنگیان ثبت نام کردند.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا زینی‌وند مقدم به تفاهم نامه اخیر با وزارت راه برای صاحب مسکن شدن ۱۷۰ هزار فرهنگی اشاره داشت و اظهار کرد: تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن لرستان در سامانه مذکور ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: طبق کارگروهی که در استان متناظر با وزارتخانه تشکیل شده است وضعیت مسکن فرهنگیان بررسی می‌شود تا بتوانیم خدماتی با همکاری راه و شهرسازی به فرهنگیان ارائه کنیم.

زینی‌وند مقدم یادآور شد: قرار شده هرجا آموزش و پرورش زمین مناسب دارد در اختیار وزارت راه و شهر سازی قرار دهد و اگر زمین مناسب در اختیار نداشت از سوی وزارت مسکن و شهر سازی تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از جمله شرایط فرهنگیان برای استفاده از این طرح شامل فاقد زمین و فاقد واحد مسکونی بودن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی مسکن، تاهل و سرپرست خانوار بودن، زنان سرپرست خانوار با ۳۵ سال سن، ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه همکاران رسمی و قراردادی و بازنشستگان می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در این طرح اولویت با کارکنان بالای ۲۰ سال سابقه و زنان سرپرست خانوار و بازنشستگان است.

وی به تشریح تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی پرداخت و گفت: کار اولیه احصاء اطلاعات و شناسایی دقیق افراد متقاضی و ارسال اطلاعات به اداره کل راه و مسکن و شهرسازی است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman