فاز ۴ کارخانه سیمان دورود روی هوا

فاز ۴ کارخانه سیمان دورود روی هوا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۶

فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در حالی شروع شده که به گفته مدیر این پروژه، به دلیل شروط سخت بانکی ممکن است اجرای پروژه با مشکل مواجه شود.
به گزارش اخبار ساختمان، احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای این مصوبه ازآنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می‌آورد، می‌تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به‌عنوان معضلی ۳۰ ساله شود.

افزایش ظرفیت تولید با اجرای فاز چهار کارخانه سیمان دورود

از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه‌ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه‌های این واحد صنعتی و درنتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است.

همچنین راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقای صنعتی دورود را فراهم می‌سازد، موضوعی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذاشت.

با این تفاسیر پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود ازآنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می‌تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به‌کارگیری جوانان جویای کار گامی مؤثر باشد.

افتتاح پروژه در سال ۱۴۰۰

نجاتی مدیر اجرایی پروژه فاز چهار سیمان دورود شامگاه چهارشنبه در جلسه مدیران واحدهای اقتصادی با استاندار لرستان، اظهار داشت: خوشبختانه طرح فاز چهار سیمان دورود در مرحله اول با سرمایه گذاری ۱۲۸ میلیارد تومان شروع شده است.

وی، گفت: از این ۱۲۸ میلیارد تومان، ۸۲ میلیارد تومان مصوبه بانک بوده که مقرر شده پرداخت شود و ۴۶ میلیارد تومان نیز سهم خود سیمان دورود است که باید پرداخت کند.

مدیر اجرایی پروژه فاز چهار سیمان دورود، افزود: از ۴۶ میلیارد تومان تا کنون، ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

نجاتی با بیان اینکه این پروژه از تاریخ اردیبهشت ماه امسال شروع شده است، عنوان کرد: این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

سنگِ شروط بانک پیش پای پروژه

‌وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه نزدیک ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: حدود ۱۰ هکتار برای عملیاتی شدن این پروژه زمین در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی پروژه فاز چهار سیمان دورود، بیان داشت: پروژه در حال حاضر در مرحله ساختمانی است و خرید ماشین آلات داخلی آن نیز شروع شده است.

نجاتی با تاکید بر اینکه مناقصه حدود ۱۰ تن ماشین آلات برگزار شده و با شروع پرداخت بانک، سفارش ماشین آلات خارجی را نیز خواهیم داد، افزود: امیدواریم که اقدامات لازم برای پرداخت کمک‌های بانکی در استان صورت گیرد تا بتوانیم آن را عملیاتی کنیم چرا که شروطی که بانک برای ما گذاشته، شروط خیلی سختی است، نگرانیم که اگر بانک نتواند تسهیلات لازم را پرداخت کند با مشکل مواجه شویم.

مهر

برچسب ها:

سیمان دورود ،صنعت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman